Różne rodzaje przedtreningówek – jaką wybrać?

Top view of natural vitamin supplement on white spoon as frame of marble texture background. Healthy eating lifestyle trend concept.
Czas czytania: 3 min

Przedtreningówki – czyli szeroka gama wspomagaczy koncentracji, suplementów pompujących, pobudzających spalanie, opóźniających zmęczenie, etc. – stają się coraz popularniejsze. Można je kupić praktycznie w każdej siłowni, sklepie z odżywkami i online. Czy wiesz, jakich składników tak naprawdę szukasz i jakich potrzebujesz? Warto sprawdzić, zanim kupisz kolejną przedtreningówkę; czy naprawdę tego szukasz i czy Twój trening będzie bez niej mniej wydajny?

Na rynku jest mnóstwo przedtreningówek, mniej i bardziej naturalnych, w proszku, w jednorazowych (lub zawierających kilka porcji) „shotach”, tabletkach. Szeroko pojętym celem przedtreningówki jest wsparcie organizmu w trakcie treningu. Czasem jednak, nie znając do końca właściwości poszczególnych składników, bierzemy po prostu tę polecaną, tę najmocniejszą, etc. Warto sprawdzić, co zawiera i być może tym razem oszczędzić sobie zbędnej chemii… Lub wybrać tę, która naprawdę pomoże. Podstawowe i najpopularniejsze składniki przedtreningówek różnią się, zależnie od ich przeznaczenia, dlatego zanim sięgniesz po kolejną – zastanów się, czego oczekujesz:

– przedtreningówki na pobudzenie – chyba najpopularniejsze przedtreningówki, stosowane często przez trenujących, nie tylko profesjonalistów. Ich zadanie polega na minimalizowaniu zmęczenia w trakcie treningu, dzięki czemu możesz ćwiczyć efektywnie do samego końca, a nawet wydłużyć swoją sesję treningową. W tych przedtreningówkach najwięcej znajdziesz składników typowo pobudzających; kofeina, guarana, czasem ekstrakt z zielonej herbaty albo imbiru

– przedtreningówki na wytrzymałość – ten rodzaj suplementu ma za zadanie dodać sił, by wykonać szczególnie wymagający trening.  Dzięki temu jesteś w stanie wykonać więcej powtórzeń, wydłużyć czas treningu. Będą one zawierać prawdopodobnie więcej BCAA, argininy.

– przedtreningówki pompujące – ich zadanie to efekt pompy mięśniowej – czyli zwiększenie objętości mięśni po treningu, które daje wizualne wrażenie „pompy”. Nie wpływają długofalowo na organizm, ale doskonale pomagają w motywowaniu się do dalszych działań i utrwaleniu efektu jeśli będą regularnie stosowane – efekt jest z nimi idealnie widoczny. Stosują je amatorzy treningu typowo siłowego. Szukaj w nich większej dawki kreatyny, cytruliny i AAKG

– przedtreningówki z efektem spalania – ich zadaniem, oprócz pobudzenia przed treningiem, jest  też wzmożenie efektu spalania tkanki tłuszczowej. To nie są spalacze – w przedtreningówce pobudzenie efektu spalania jest tylko dodatkową funkcją, nie podstawową. Prawdopodobnie znajdziesz w nich takie składniki dodatkowe, jak l-carnityna (o której poczytasz szerzej w osobnym artykule), ekstrakt z tamaryndowca, zielonej kawy, skórka gorzkiej pomarańczy, wyciąg z pestek grapefruita, a także guaranę i kofeinę – które uchodzą za naturalne spalacze Pamiętaj, że przedtreningówki nie są koniecznym elementem treningu. Niestety, na polskim rynku bardzo często ich nadużywamy. Nie potrzebujesz przedtreningówki, by pójść pobiegać ani zrobić lekki trening. Jeśli jesteś początkującym trenującym – jest spora szansa, że nie potrzebujesz jej w ogóle i możesz ją zastąpić naturalnym środkiem pobudzającym, jakim będzie np. filiżanka espresso.

Przedtreningówka jest jedynie dodatkowym bodźcem, mającym na celu pobudzenie i podkręcenie efektów, zwłaszcza wtedy, gdy organizm jest już przyzwyczajony do treningu lub przemęczony. Zanim sięgniesz po skomplikowane pod kątem składu suplementy, warto zacząć od prostych rzeczy; niedługo przybliżymy też różne naturalne suplementy diety, które mogą działać jako środek pobudzający. Poza tym, zaczynaj od słabszych przedtreningówek, by sprawdzić, czy i jak na Ciebie działają i stopniowo przyzwyczajać do nich organizm. Jeśli jednak chcesz spróbować przedtreningówek, powyższy wykaz pozwolił Ci ocenić jedynie, czego szukasz. W następnym artykule pokażemy, które składniki są najpopularniejsze w przedtreningówkach i czemu służą. Zapraszamy!

artykuł z materiałów http://exerciselibrary.net

Polecamy także:

Social Media

Najpopularniejsze

Zapisz się do newslettera

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Rodzaje jogi

Czas czytania: 4 min Joga to piękna filozofia i piękny sport. Nie zawsze musisz być zwolennikiem tej filozofii, by uprawiać jogę jako zdrowy i uniwersalny sport. A jednak zanim

Placuszki dyniowe

Czas czytania: < 1 min Sezon na dynię ruszył już w pełni! Dynia jest bardzo uniwersalnym warzywem i smakuje również świetnie na słodko! Polecamy przygotować dynię w wolny dzień i

Fit carbonara z szynką i pieczarkami

Czas czytania: < 1 min Tradycyjna wersja obfituje w śmietanę z dodatkiem boczku. Ale na co dzień nie musisz rezygnować z takich rarytasów jak carbonara. Wypróbuj jej zdrowszą wersję z