5 najczęstszych błędów w trakcie diety

5 najczęstszych błędów na diecie
Czy będąc na diecie pojawił się problem, że twoja waga nie spadała? Mimo zauważalnych efektów ciężko było ci na niej wytrwać? Dzisiejszy artykuł pokaże Ci 5 najczęstszych błędów na diecie, przez które ciężko Ci na niej wytrwać bądź twoja waga nie spada.
Czas czytania: 3 min

Czy będąc na diecie pojawił się problem, że twoja waga nie spadała? Mimo zauważalnych efektów ciężko było ci na niej wytrwać? Dzisiejszy artykuł pokaże Ci 5 najczęstszych błędów na diecie, przez które ciężko Ci na niej wytrwać bądź twoja waga nie spada.

  1. Pierwszą, najczęstszą przyczyną jest źle dobrana kaloryczność diety. Kiedy mija kolejny tydzień, a twoja waga cały czas stoi, zastanawiasz się co robisz nie tak. Eliminujesz kolejne produkty żywieniowe? Błąd. Wina nie leży po stronie żadnego z produktów. Sekret tkwi w tym, że dostarczając pożywienie, niestety nie zachowujesz deficytu kalorycznego, tylko nadal dostarczasz organizmowi tyle energii, ile rzeczywiście potrzebuje by utrzymać masę ciała co sprawia, że twoja dieta nie przynosi oczekiwanych rezultatów.            
  2. Drugim, częstym problemem jest całkowite wyeliminowanie ulubionych produktów. Jeśli masz ulubiony przysmak wystarczy, że wliczysz ciastko lub batona w swoją pulę dziennych kalorii. Dzięki temu zachowasz “zdrową głowę” i dostarczysz sobie odrobinę przyjemności. Pamiętaj o tym, że to przecież nie pożywienie sprawia, że tyjemy, ale nadmierna ilość zjadanych kalorii, która się w nim znajduje. Warto robić to z rozsądkiem ponieważ oprócz dbania o sylwetkę ważne jest również zadbanie o zdrowie, a nadmiar słodyczy mu nie sprzyja.

3. Kolejną przyczyną, przez którą ciężko wytrwać na diecie jest zbyt mała ilość snu. Nieodpowiednia ilość snu może spowodować to, że w ciągu dnia zjesz więcej niż powinieneś, gdyż twój organizm zwyczajnie zacznie domagać się pożywienia by podwyższyć poziom energii. Jest duże prawdopodobieństwo, że w biegu sięgniesz po jakieś niezdrowe przekąski, czy słodzone napoje energetyczne. Może to doprowadzić do nadwyżki kalorycznej w danym dniu, a jeżeli sytuacja będzie się powtarzać zbyt często, odbije się to negatywnie na twoich efektach.       

4. Zapominamy o wliczaniu kalorii ze słodkich napojów i alkoholu. Napoje i alkohol, tak samo jak jedzenie mają swoje wartości kaloryczne. Przestrzegając idealnie liczenia kalorii z jedzenia, a zapominając wliczać te z soków, alkoholu, napojów gazowanych itd. prawdopodobnie nie uzyskamy oczekiwanych efektów. Wypijając pół litra słodzonego napoju dostarczamy organizmowi prawie 200 kalorii, a zazwyczaj nie kończy się tylko na jednej porcji. Nie zapominajmy również o alkoholu, tutaj też możemy się mocno zaskoczyć. Jeden kieliszek wódki dostarcza 55 kalorii. Prawdopodobnie nie będzie to ilość, na której skończymy swoją imprezę, dlatego warto wziąć to pod uwagę i uwzględnić w swoim bilansie kalorycznym. Jeżeli zależy ci na szybkich efektach, staraj się unikać słodzonych napojów i alkoholu.

5. Niewystarczająca ilość wody. Jeżeli nie dostarczysz jej w odpowiedniej ilości, bardzo często możesz pomylić głód z pragnieniem i sięgniesz po przekąskę. Woda jest w pewnym stopniu odpowiedzialna za naszą sytość, dlatego staraj kontrolować się, by pić jej wystarczająco. Jeżeli masz z tym problem, spróbuj do wody dodać kawałek cytryny lub pomarańczy. Woda będzie miała wtedy lepszy smak i prawdopodobnie chętniej po nią sięgniesz. Pamiętaj również, że jeśli za mało pijesz będzie towarzyszyć ci złe samopoczucie, otępienie i ogólne zmęczenie. Pijąc więcej wody możesz szybciej zauważyć spadek wagi.

5 najczęstszych błędów na diecie.

Jak widać podczas diety możemy popełnić na prawdę sporo błędów, przez które nasze efekty nie będą takie, jakich oczekujemy. Dlatego planując dietę, należy zadbać nie tylko o odpowiednie żywienie, ale także o tzw. higienę życia codziennego oraz odpowiednią regenerację. Przed przystąpieniem do zmiany stylu odżywiania powinniśmy się dobrze przygotować i zwrócić uwagę na rzeczy, które mogą nam przeszkadzać i powodować odstępstwa. Trzymaj się swojego planu i uzbrój się w cierpliwość, a efekty przyjdą z czasem.

Jeśli uważasz, że ten artykuł był pomocny udostępnij go znajomym.

Polecamy także:

Jak wytrwać na diecie?

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Moc niacyny – mocą Twojej skóry

Czas czytania: 3 min Przy obecnym rozwoju kosmetologii i idącej za tym medycyny estetycznej – istnieje cały szereg zabiegów i środków stosowanych w celu poprawy wyglądu i kondycji naszej skóry.