A kiedy masz ochotę na słodycze i tylko na słodycze…

pexels-arminas-raudys-808941-scaled-1
Czas czytania: 3 min

Większość z nas lubi słodkie posiłki oraz słodycze same w sobie. Oczywiście, każdy ma inny “próg” słodkości, każdy też jada słodkie posiłki w innej ilości. Jednak czasem zdarza się, że mamy nieprzerwanie ochotę na słodycze i jednocześnie wrażenie, że moglibyśmy nie jeść już nic innego. Kiedy jest granica i jak sobie radzić z “zachciankami”?

Pamiętajmy, że wszystko, naprawdę wszystko jest dla ludzi. Słodycze również, nawet te słodzone białym cukrem i chociaż zachęcamy do rezygnacji z niego, to jednak musimy mieć świadomość, że jeśli jednorazowo zjemy produkt z cukrem, nie musi to jeszcze oznaczać kryzysu w diecie. Jednak to, co jest naprawdę ważne, to utrzymanie norm. Jest wiele sposobów radzenia sobie z zachciankami i nadmierną chęcią na słodycze. Warto jednak w pierwszej kolejności uświadomić sobie, że zaczynamy “przestawiać się” na jedzenie głównie słodkiego, a także uświadomić sobie, że może to być problem. Warto też pamiętać, że jeśli już wpadliśmy w “słodyczowy ciąg”, będzie nam na początku trochę trudno się odzwyczaić, dlatego nie możemy mieć do siebie pretensji, jeśli nie udało nam się od razu osiągnąć sukcesu. A od czego zacząć “cukrowy odwyk”?

  • przede wszystkim zrób badania. To, że masz nadmierną ochotę na słodkie i połowa Twoich posiłków jest przygotowana na słodko, a w sklepie szukasz oczami czekolady – może oznaczać problemy z gospodarką hormonalną. Może też okazać się, że w Twoim organizmie pojawiła się kandydoza, choroba związana z grzybem candida, który “żywi się” cukrem;
  • jeśli badania nie wykazały żadnych problemów zdrowotnych, zastanów się, czy jesz dostatecznie dużo: głodówki powodują deficyt energii, a nasz organizm wie, że taki deficyt najłatwiej uzupełnić łatwo przyswajalną energią w postaci węglowodanów;
  • jeśli z ilością jedzenia wszystko w porządku, pomyśl z kolei, czy nie masz problemu z piciem zbyt małej ilości wody: organizm, który nie jest nawodniony, reaguje podobnie jak w sytuacji głodu;
  • jeżeli wszystkie powyższe punkty są już u Ciebie odhaczone, ale nadal nie możesz się powstrzymać, postaraj się szukać zdrowych zamienników słodyczy.

Co mamy na myśli? Zamiast czekolady, spróbuj na początek przynajmniej tej o zawartości co najmniej 70% kakao. Zamiast produktów słodzonych cukrem wybieraj te na ksylitolu, erytrytolu lub stewii. Spróbuj też przygotować samodzielnie słodką przekąskę zamiast inwestować w gotową – zobaczysz, że nie jest to aż tak czasochłonne (znajdziesz świetne ekspresowe przepisy na naszej stronie), a dzięki temu masz pełną kontrolę nad tym, co jesz i w jakiej ilości.

Oczywiście, początki odzwyczajania się od słodkiego nie są proste. Jeśli wiesz, że z Twoim zdrowiem wszystko w porządku, staraj się ograniczać słodkie pokarmy z rozsądku: by to zdrowie zostało jak najdłużej na swoim miejscu;). Staraj się wymienić chociaż jeden słodki posiłek na wytrawny, a jeśli masz szczególną chęć na słodycze – wybierz np. mango albo inny słodki owoc, który zastąpi Ci przekąski z nadmiarem cukru. Również dostarczysz organizmowi słodkiego i prostych węglowodanów, ale w naturalnej, zdrowszej formie i będzie to pierwszy krok do dużych zmian.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Nastaw się trochę lepiej!

Czas czytania: 2 min Pomieszanie z poplątaniem, to chyba najlepsze słowa opisujące polski klimat i tutejszą pogodę. Sezon jesienno – zimowy, jak zawsze pokazuje nam, że niczego nie możemy