A Ty, ile masz lat? Jak trening wpływa na wiek naszego organizmu

metabolizm-cwieczenie2
Czas czytania: 2 min

Najlepszy wynik wiekowy, jaki widzieliśmy? Mężczyzna po 60 roku życia, którego wiek metaboliczny to 16. Rewelacja. Ale jak to osiągnąć? I czym w ogóle jest wiek metaboliczny? Staramy się przystępnie wyjaśnić.

Najprostszymi słowy: wiek metaboliczny to nie Twoja metryka a to, co pokazuje stan faktyczny Twojego organizmu. Możesz mieć 18 lat, a Twój organizm może być w stanie wskazującym raczej na 45. Możesz też, jak podany w przykładzie człowiek, być osobą starszą, ale zachować świetną kondycję zdrowotną i wykazywać dużo niższy wiek metaboliczny niż biologiczny. Starając się prowadzić zdrowy styl życia zmierzamy do tego, by nasz wiek metaboliczny był jak najniższy. Ale składa się na niego bardzo wiele czynników – nie tylko aktywność fizyczna. Czasem nie mamy na coś wpływu, ale zawsze możemy starać się żyć tak, by nasz organizm jak najdłużej pomagał nam funkcjonować. A teraz konkrety – jak to osiągnąć?

Trening czyni… Młodość!

Nie na darmo śmiejemy się, że sport konserwuje. Trening powoduje, że organizm staje się wytrzymalszy, serce bardziej wydolne, odporność jest większa, więc też dotyka nas mniej chorób. Płuca zachowują swą pojemność, a osoba trenująca czuje się pełna energii i wigoru. Dlatego trening lub po prostu: zdrowa ilość ruchu pomagają nam zachować zdrowie.

Kuchnia odmładza?

Czysta micha, czyli po prostu zdrowe odżywianie, pomaga naszemu organizmowi w radzeniu sobie nie tylko ze stanami zapalnymi i chorobami, ale też z toksynami, które przyjmujemy w przetworzonych produktach czy wdychamy w zanieczyszczonym powietrzu. Dobrze odżywiony organizm łatwiej przyswaja witaminy i efektywnie produkuje aminokwasy.

Woda źródłem życia

Co najmniej 2l wody dziennie; powtarzaj to sobie jak mantrę albo zacznij nosić ze sobą bidon. Woda pomaga komórkom w regeneracji, woda buduje nasz organizm całkiem dosłownie (60% naszej masy to woda). Również woda odpowiada za stan naszej skóry – nawilżona wygląda dużo młodziej i funkcjonuje dużo lepiej.

Relaks to… młodość!

Relaksacja, joga… To nie są ćwiczenia dla starszych osób. To treningi świadomości, które pozwalają nam osiągać spokój. Zamiast mówić sobie “nie denerwuj się” – co w naszych czasach nie jest realne – spróbuj znaleźć swój sposób na uspokojenie się. Relaks przyniesie nie tylko ukojenie, ale przede wszystkim nauczy Cię radzić sobie ze stresem. Wtedy Twój organizm będzie funkcjonował wydajniej.

Polecamy także:

Na otyłość cierpi 800 mln ludzi na świecie. Największa choroba naszych czasów – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Podaruj sobie trochę optymizmu!

Czas czytania: 4 min Serotonina jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu odpowiedzialnym za np. kontrolę nastroju i samopoczucia, humor, czy procesy zasypiania, a także ma wpływ na potrzeby

Powroty – UNSTOPPABLE

Czas czytania: 2 min Czy są wśród nas fani zajęć grupowych fitness? Wiemy, że tak. A jeśli tak, to na pewno z radością przyjmiecie fakt, że już 2.10.2021 odbędzie

Prozdrowotne właściwości miodu

Czas czytania: 2 min Któż z nas nie lubi miodu? Jego słodki smak i zapach budzi w nas skojarzenia z dzieciństwa. Ma dobroczynne właściwości dla naszego organizmu, dlatego warto