A Ty, jaki masz cel treningowy?

artykuł-do-celu
Czas czytania: 2 min

Cel treningowy. Ważna sprawa, gdy chcesz osiągnąć coś konkretnego. Każdy z nas ustala własne cele, każdy do czegoś dąży. Najpopularniejsze to redukcja wagi, modelowanie sylwetki, budowa masy mięśniowej, przygotowanie pod konkretne zawody czy dyscyplinę sportową. A Ty, masz swój cel? Jak trenujesz, by go osiągnąć?

Ważne i proste pytanie: jak trenujesz? Wiesz, po co i do czego zmierzasz? Czy ćwiczysz po prostu, przypadkowo, bez większego planu? Obie wersje są ok. Ale najgorsze, co możesz zrobić – i coś, co prawdopodobnie mocno może Cię zdemotywować – to trenować mając konkretny cel i nie mieć planu. Cel, którego nie możesz osiągnąć = brak motywacji i szybkie zarzucenie treningów.

Dlatego wyznaczając swój cel treningowy kieruj się tymi samymi zasadami, co zawsze wyznaczając cele. Powinien on być mierzalny, by dawać satysfakcję (nie: chcę schudnąć, tylko: chcę schudnąć 4 kg). Powinien być konkretny (nie: chcę schudnąć 4 kg, tylko: chcę schudnąć 4 kg w 4 tygodnie). I koniecznie musi mieć wyznaczoną datę startu (nie: chcę schudnąć 4 kg w 4 tygodnie, tylko chcę schudnąć 4 kg w cztery tygodnie i zaczynam 1.06.2021).

Pamiętaj, że kiedy zawrzesz te elementy w swoim celu, od razu nabierze on sensu i będziesz miał poczucie, że wiesz, kiedy i co musisz zrobić.

Kiedy już wyznaczysz Twój cel, ustal plan treningowy. Który musi być oczywiście ukierunkowany na realizację tego celu. W przeciwnym razie nie będzie spójności i będzie Ci trudniej, a frustracja spowodowana staniem w miejscu i brakiem przybliżania się do celu spowoduje szybko, że stracisz motywację. Plan treningowy też powinien mieć podstawowe cechy; musi być dostosowany do Twoich możliwości czasowych – jeśli masz bardzo ograniczony czas, nie możesz korzystać z planu, który wymaga treningu 4 razy w tygodniu po 1,5 h. Powinieneś również dobrać odpowiednią formę treningu – nie katuj się na siłowni, jeśli kochasz bieganie w terenie i nie idź jeździć na rolkach, jeżeli najlepiej czujesz się pływając. To tylko utrudni osiągnięcie celu. Pamiętaj, aby dostosować również porę treningu; jedni wolą ćwiczyć rano, inni po południu – również od tego zależy Twoja efektywność treningowa.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Moc niacyny – mocą Twojej skóry

Czas czytania: 3 min Przy obecnym rozwoju kosmetologii i idącej za tym medycyny estetycznej – istnieje cały szereg zabiegów i środków stosowanych w celu poprawy wyglądu i kondycji naszej skóry.