A Ty, z czym ćwiczysz? Top 5 sprzętów, z którymi możesz trenować w domu

Czas czytania: 3 min

Od jakiegoś czasu trenujemy w domach. Ok, jeśli mamy szczęście i jakieś siłownie w naszym mieście są otwarte – to możemy wrócić do treningów wedle starych i nowych planów. Ale jeśli nie mamy możliwości powrotu na siłownię… Coś trzeba robić. Ile można ćwiczyć z butelką wody, krzesłem czy kijem od miotły? Ale z kolei – nie zawsze mamy możliwość kupić do domu sprzęt z prawdziwego zdarzenia. Za to możemy skupić się na sprzęcie drobnym i przy niewielkiej przestrzeni zrobić świetny trening, mieszcząc się w niskim nawet budżecie. A co więcej – po powrocie na siłownię możesz nadal używać swoich akcesoriów!

Mata – must have dla fit-freaka

Mata to podstawowy sprzęt. Nie ma szans, żeby na dłuższą metę trenować bez niej; wybierz troszkę grubszą, by asekurować kolana przy ćwiczeniach w parterze. Na pewno nie pożałujesz, bo mata przyda Ci się również gdy wrócisz na siłownię. Pamiętaj, że ma ona być dobrana do Twoich potrzeb; niekoniecznie musi być najdroższa. Ceny są bardzo różne, rozpoczynając od około 20 zł.

Mini band – gumowy zabójca

Mini band są bardzo popularnym sprzętem. Schowasz je do kieszeni i zabierzesz ze sobą wszędzie. Rekomendowany trening: dolne partie ciała. Zalety: lekkie, poręczne i niedrogie. Znajdziesz je (w zestawie o różnej oporowości) w cenie od 25 zł. Możesz nabyć mini bands materiałowe (twardsze i wytrzymalsze, ale też o większym oporze) lub gumowe (mniejszy opór).

Hantle – zawsze w cenie

Hantle to sprzęt uniwersalny. Przydadzą się do treningu górnych i dolnych partii ciała, podziałają nawet na brzuch. Wybierz swój zestaw – wbrew pozorom nie musisz kupować najcięższych. Lekkie hantle i odpowiednio dobrany trening też “zrobią robotę” – próbuj jak największej ilości powtórzeń na daną partię, by “zmęczyć ją” niezależnie od ciężaru! Hantle kupisz już od 8 zł – oczywiście, te najlżejsze.

Piłka – nieoczywisty wybór

Piłka – zajmuje więcej miejsca niż zwinięta w rulon mata czy leżące w kącie hantle. Mimo to jest świetnym sprzętem, który odciąży plecy, wzmocni mięśnie stabilizacyjne, głębokie, brzuch, poprawi postawę. Nawet nie trenując, ale mając piłkę w domu, możesz pracować przy komputerze siedząc na niej. Doskonała opcja, by prostować plecy i jednocześnie stabilizować całe ciało! Piłki znajdziesz w cenach od około 35 zł w górę.

Roller – najlepszy po treningu

Zwykły roller. Sprzęt, który ostatnimi laty robi furorę, bo pomaga rozluźniać spięte mięśnie i (regularnie stosowany) minimalizuje zakwasy i ogólne bóle mięśniowe. Zanim zaczniesz go używać, nie zapomnij zapoznać się z podstawowymi artykułami na temat zasad użytkowania. Wypróbuj np. podczas wieczornego oglądania seriali, gdy już po całym dniu i treningu mięśnie są zmęczone i potrzebują rozluźnienia. Na pewno nie pożałujesz. Ceny rollera są przeróżne, ale najtańsze znajdziesz już od 21 zł.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

A gdyby tak trochę pokory…

Czas czytania: 3 min Zdawać by się mogło, że nie jest niczym dziwnym, iż człowiek ze swej natury lubi być chwalony, doceniany i podziwiany. Bez względu na branżę, w

Udręka to niesłychana, kiedy bolą nas kolana…

Czas czytania: 4 min Ileż to razy w przypadku sportowców, osób aktywnych, czy nawet niespecjalnie usportowionych ludzi można usłyszeć: bolą mnie kolana. Staw kolanowy w ludzkim organizmie jest niewątpliwie

Głowa to podstawa!

Czas czytania: 3 min Kiedy trenujemy, czynnie uprawiamy sport i po prostu dbamy o swój wygląd i muskulaturę, często martwimy się o przysłowiowe spadki mięśniowe, kontuzje, czy ewentualnie serce.