Co robisz, żeby podkręcić swoją dzienną aktywność?

mgf2021
Czas czytania: 2 min

Dziś jest 23.03, co oznacza, że mamy Światowy Dzień Windy. Myślicie sobie: co ma winda wspólnego z portalem prosportowym? Otóż: MA. I to sporo. Chcecie się przekonać? Czytajcie dalej.

23.03 to naprawdę Światowy Dzień Windy. Cenimy wszelkie udogodnienia techniczne, jakie oferuje nam XXI wiek. A jednak wiemy też, że takie udogodnienia – mimo że ułatwiają życie – utrudniają nam utrzymanie poziomu aktywności fizycznej.

Dlatego wykorzystujemy ten dzień, by zasugerować Wam kilka “przypadkowych” aktywności – takich, które mogą lekko podbić Waszą aktywność mimo że tak naprawdę nadal siedzicie na home office. Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka!

  1. WYBIERZ SCHODY – mimo że mamy Dzień Windy, to jednak polecamy schody. To tylko kilka minut więcej, a za to parę dodatkowych kalorii i minuta ruchu. Jeśli uważasz, że to tylko minuta – pomyśl, że kilka takich sytuacji dziennie i masz już parę ładnych minut ruchu z głowy.
  2. SPACERUJ, ROZMAWIAJĄC PRZEZ TELEFON – ile godzin przegadujesz, zwłaszcza teraz, gdy pracujesz na home office? Pewnie przynajmniej godzinę. Wyobraź sobie, że cały ten czas spacerujesz – nawet po niewielkim mieszkaniu czy balkonie. Zawsze to 60 minut dodatkowych kroków, dodatkowy ruch. Nie zmęczysz się – oczywiście, że nie. Ale przecież to dodatkowy ruch bez żadnej straty czasu – przez telefon rozmawiasz i tak.
  3. IDŹ DO SKLEPU – tak. Idź. Dokładniej; spaceruj, no chyba że wolisz biec. Zamiast jechać samochodem, zafunduj sobie te 15 minut spaceru. Chcesz szybciej dotrzeć na miejsce, to przyspiesz kroku. To ruch na świeżym powietrzu – bezcenne.
  4. ZAMIEŃ WIECZORNEGO SKYPE NA SPACER – tak! Dokładnie. Ile czasu już “widujesz” się ze znajomymi głównie na Skype? Ile czasu przesiadujecie, jakbyście byli razem na kawie? Nie pójdziecie na kawę – oczywista sprawa, wszystko jest pozamykane. Ale możecie przecież wspólnie pójść na spacer, a kawę zabrać na wynos. Godzina przyjemnego ruchu – w dobrym towarzystwie.

Następnym razem gdy powiesz, że nie masz czasu na ruch, zajrzyj do tych wskazówek. Serio, to nie jest dodatkowy czas, który musisz wygospodarować na aktywność. To tylko część czynności, którą już i tak wykonujesz – zamieniona w ruch.

Polecamy także:

Kiedy zacząłeś być na diecie? My sugerujemy… zacznij od dziecka! – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Moc niacyny – mocą Twojej skóry

Czas czytania: 3 min Przy obecnym rozwoju kosmetologii i idącej za tym medycyny estetycznej – istnieje cały szereg zabiegów i środków stosowanych w celu poprawy wyglądu i kondycji naszej skóry.