Co zabija Twoją dietę?

9549135805d36b5f69e1fc
Czas czytania: 3 min

Pomijając oczywiste prawdy – typu to, że dieta nie powinna być jedynie zrywem, okresem w Twoim życiu, gdy próbujesz się dobrze odżywiać… Bo teoretycznie każdy świetnie o tym wie! CO tak naprawdę zabija Twoją dietę, co powoduje, że nie umiesz zrzucić tych kilku kilogramów, a jak przybierasz na wadze – to tłuszcz, a nie mięśnie? Sami jesteśmy ciekawi!

Otóż: po pierwsze, poznaj samego siebie. Odpowiedz sobie na proste pytania. Kiedy jesteś głodny? Rano czy wieczorem? A kiedy jesz “z przyzwyczajenia” albo dlatego, że po prostu uważasz, ze powinieneś, albo tak naprawdę trochę się nudzisz w domu i dlatego coś przegryzasz?

To będzie pierwsza wskazówka dotycząca Twojej potencjalnej diety. Powinieneś sporządzać sobie nieco bardziej obfity posiłek wtedy, kiedy odczuwasz głód i nieco mniejszy – gdy po prostu przychodzi odpowiednia pora. Zachcianki najlepiej wykluczyć, ale… To nie takie proste!

Drugim krokiem będzie zadanie sobie pytania: co tak naprawdę odciąga Cię od zdrowych nawyków? Czy na widok czekolady nie możesz się powstrzymać, a może to chipsy albo deska serów do kieliszka wina? Twoje preferencje są ważne i w tym wypadku. Jeśli bowiem jesteś osobą, którą “ciągnie” do słodyczy – warto uwzględnić w swoim sposobie żywienia więcej słodkich posiłków. Może owsianka, czy omlet, czy też naleśniki – ale w wersji słodkiej – na śniadanie, a na podwieczorek sałatka owocowa albo twarożek z malinami? Takie ułożenie posiłków sprawi, że Twoje naturalne skłonności do jedzenia słodyczy będą lekko “oszukane”, a Ty przyzwyczaisz się do tego, że możesz jeść słodkie rzeczy, które niekoniecznie są niezdrowe…

Jeśli wolisz słone przekąski i to one Cię gubią – wręcz odwrotnie. Po co masz jeść akurat płatki owsiane z owocami – może Twoim idealnym śniadaniem będzie jajecznica! Niestety, ale czasem zanim wyrobisz w sobie zdrowy nawyk i naprawdę poczujesz, że z przyjemnością jesz zdrowo, zdarza się, że musisz troszeczkę okłamać własny organizm – by wykrzewić nawyki wprowadzane przez lata. Pocieszeniem jest to, że z czasem robi się coraz łatwiej.

Wreszcie: skup się na chwilę i odpowiedz sobie na pytanie: ile razy dziennie idziesz do lodówki, bo nie masz już gdzie pójść? Siedzisz na home office, chcesz rozprostować kości i jakoś tak, samo Cię niesie do tej lodówki? Na pewno tak się zdarza! Od dziś za każdym razem zanim wyciągniesz kolejną “tylko przekąskę” przejdź się po mieszkaniu, domu, ogródku, balkonie. Weź parę wdechów, przeciągnij się. Nie ma nic złego w przekąskach, ale przekąski raz na godzinę jeśli normalnie się odżywiasz – przyznasz, że to nie jest tradycyjne żywienie.

Jeśli odpowiesz sobie na tych kilka pytań i spróbujesz naszych rad… Wcale nie wiadomo, czy od razu schudniesz lub nabierzesz zdrowej masy mięśniowej – to jest zależne od bardzo wielu innych czynników. Ale na pewno będziesz o jeden krok bardziej świadomy siebie, a także o jeden krok bliżej realizacji celu w postaci wprowadzania zdrowych nawyków do swojego codziennego życia i… pozbycia się kilku złych!

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Moc niacyny – mocą Twojej skóry

Czas czytania: 3 min Przy obecnym rozwoju kosmetologii i idącej za tym medycyny estetycznej – istnieje cały szereg zabiegów i środków stosowanych w celu poprawy wyglądu i kondycji naszej skóry.