CZEMU DIETA NIE MUSI BYĆ TRUDNA ? CHEAT MEAL W NASZEJ DIECIE

Rff68770fb280425b828a97f721c10a67
Czas czytania: 2 min

Obawy związane z zastosowaniem diety redukcyjnej to przede wszystkim strach przed głodem, wyrzeczenia, zmiana dotychczasowych nawyków, a także ogólny czas i praca włożone w cały proces.

Moi pacjenci szybko się przekonują, ze dieta nie musi być taka straszna…a nawet może stać się przyjemna ☺. W tym celu stosuje kilka unikatowych dietetycznych trików, jednym z nich jest wprowadzenie do diety tzw. CHEAT MEAL.

Na czym to polega ? Raz  w tygodniu jemy na dany posiłek to na co mamy ochotę ! Tak aby nasza głowa odpoczywała od diety i żebyśmy mogli zaspokoić swoje jedzeniowe pokusy. To jest bardzo potrzebne i przy zastosowaniu kilku zasad wręcz korzystne dla procesu diety i naszej redukcji.  Nasz organizm bowiem przyzwyczaja się po pewnym czasie do redukcji i zmniejszonej kaloryczności diety, efekty przychodzą coraz wolniej, a nasz metabolizm potrzebuję ,, podkręcania śruby”. Oczywiście aktywność fizyczna to najzdrowsza i najlepsza forma rozkręcania przemiany materii, jednak cheat meal również ,,zmusza” organizm do działania chwilowo na wyższych obrotach i strawienia bardziej obfitego posiłku. Mówiąc w sposób nie medyczny zmuszamy organizm do cięższej pracy. Dodatkowo cheat meal ma ważny aspekt natury psychodietetycznej. Nie od dziś wiemy, że ,,zakazany owoc” smakuje nam najlepiej, dlatego po wielomiesięcznych wyrzeczeniach często dochodzi do kryzysu i zaniechania diety całkowicie. Właśnie temu ma zapobiec stosowanie CHEAT MEALA lub cheat Daya. Nasza głowa oraz ciało zostają zaspokojone i łatwiej Nam ponownie wrócić do diety. 

Jeśli dieta jest indywidualnie rozpisana pod pacjenta i uwzględnia jego preferencje smakowe , a dodatkowo pacjent wie, że jeszcze przysługuje mu cheat meal , od razu nastawienie do diety się zmienia. 

Moim celem jest zmiana nawyków żywieniowych u pacjentów, osiągnięcie celu, ale też udowodnienie, że dieta wcale nie musi być nudna, restrykcyjna czy nie smaczna.

Dieta docelowo ma się stać naszym sposobem odżywania na co dzień. Zmieniamy jedynie jej kaloryczność. 

Gdybym wszystkiego zakazywała swoim pacjentom, jestem przekonana, że tak chętnie by do mnie nie wracali. Sama przeszłam przez wszystkie procesy związane z odchudzaniem, redukcją oraz podtrzymaniem masy ciała i oprócz teorii staram się nauczyć praktycznych wskazówek, które posłużą pacjentom na całe życie i pozwolą zachować szczupłą sylwetkę na lata.

Każdy nadmiar jest zły, każdy niedobór ma swoje konsekwencje, tu potrzeba złotego środka do osiągnięcia wymarzonego celu, dobrej motywacji i zastosowania kilku praktycznych trików, które pozwolą nam wytrzymać na diecie redukcyjnej przez wiele miesięcy.

Artykuł eksperta

Dietetyk kliniczny Katarzyna Gąsior

Social Media

Najpopularniejsze

Zapisz się do newslettera

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Rodzaje jogi

Czas czytania: 4 min Joga to piękna filozofia i piękny sport. Nie zawsze musisz być zwolennikiem tej filozofii, by uprawiać jogę jako zdrowy i uniwersalny sport. A jednak zanim

Placuszki dyniowe

Czas czytania: < 1 min Sezon na dynię ruszył już w pełni! Dynia jest bardzo uniwersalnym warzywem i smakuje również świetnie na słodko! Polecamy przygotować dynię w wolny dzień i

Fit carbonara z szynką i pieczarkami

Czas czytania: < 1 min Tradycyjna wersja obfituje w śmietanę z dodatkiem boczku. Ale na co dzień nie musisz rezygnować z takich rarytasów jak carbonara. Wypróbuj jej zdrowszą wersję z