Czy wiesz, jak się dobrze obudzić?

morning
Czas czytania: 2 min

Czy wstajesz pełen energii i szczęśliwy? A może jesteś zmęczony cały dzień niezależnie od tego, ile śpisz? Jak to zmienić?

Szybka kawa i biegiem do pracy, a śniadanie zjesz przy okazji, jak zdążysz, a jak nie, to zjesz lunch. Znasz to? Albo home office; budzisz się minutę przed 9 i siadasz prosto przed komputerem, nie masz czasu na śniadanie mimo że jesteś w domu. Kilka prostych zwyczajów może pomóc Ci po prostu lepiej zaczynać każdy dzień!

Postaraj się zadbać o dźwięk swojego budzika. Nie powinien być głośny i nieprzyjemny; spróbuj wybrać dzwonek, który wybudzi Cię łagodnie ze snu. Od razu będziesz w nieco lepszym nastroju.

Unikaj “wyskakiwania” z łóżka. Raczej nastaw budzik na 5 minut wcześniej, przeciągnij się, pomyśl o czymś przyjemnym – choćby najdrobniejszej rzeczy. Dopiero potem wstań, już z dużo innym nastawieniem!

Stwórz swoje własne poranne nawyki. Nie lubisz kawy? To może szklanka soku pomarańczowego, może szklanka wody z cytryną albo kubek herbaty? Nie lubisz wczesnych śniadań? Może shake, koktajl albo kakao? Wybierz swój sposób na pobudkę, a potem spraw, by stał się rytuałem – to zawsze motywuje i pomaga zacząć poranne działania. Zdrowy nawyk sprawi, że będzie Ci łatwiej przełamać się do działania nawet, jeśli nie jesteś rannym ptaszkiem.

Weź ciepły prysznic, najlepiej z aromatycznym olejkiem/żelem do ciała – to obudzi Cię i sprawi, że wejdziesz w nowy dzień z dobrą energią.

Staraj się jeszcze przed rozpoczęciem pracy i spraw biznesowych zamienić parę słów z kimś, kto nastraja Cię pozytywnie do działania – partner, rodzina, przyjaciel. Od razu łatwiej Ci będzie uśmiechać się przez cały dzień. Unikaj odpalania komputera i biznesowych grup na mediach społecznościowych zanim jeszcze zaczniesz pracę – to generuje nawyk ciągłej dostępności i ciągłego bycia w pracy, który z czasem może Cię zmęczyć i spowodować demotywację.

Jeśli jesteś osobą, która nie cierpi porannego wstawania, ale nie masz wyjścia z powodu pracy – ustal z góry jeden lub dwa dni w tygodniu, gdy możesz spać do oporu… Dzięki temu będziesz mieć poczucie, że po kilku dniach mobilizacji do wczesnego wstawania możesz sobie odpocząć i odespać zaległości.

A jeśli jeszcze Cię nie przekonaliśmy, do porannych rytuałów dodaj przeczytanie wpisu na Megaformie.

Na przykład polecanego artykułu…

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

A gdyby tak trochę pokory…

Czas czytania: 3 min Zdawać by się mogło, że nie jest niczym dziwnym, iż człowiek ze swej natury lubi być chwalony, doceniany i podziwiany. Bez względu na branżę, w

Udręka to niesłychana, kiedy bolą nas kolana…

Czas czytania: 4 min Ileż to razy w przypadku sportowców, osób aktywnych, czy nawet niespecjalnie usportowionych ludzi można usłyszeć: bolą mnie kolana. Staw kolanowy w ludzkim organizmie jest niewątpliwie

Głowa to podstawa!

Czas czytania: 3 min Kiedy trenujemy, czynnie uprawiamy sport i po prostu dbamy o swój wygląd i muskulaturę, często martwimy się o przysłowiowe spadki mięśniowe, kontuzje, czy ewentualnie serce.