Dlaczego warto wrócić do klubu fitness?

Klub-Fitness-Fun-Fit-II
Czas czytania: 3 min

Wreszcie się doczekaliśmy. Dziś oficjalne, legalne otwarcie branży fitness po ponad roku zamknięcia. Social Media huczą od zdjęć i relacji zadowolonych klubowiczów oraz pracowników przygotowujących się do dzisiejszego dnia. Pytanie czy wiecie dlaczego warto jest wrócić do klubu fitness?

Pandemia pokazała, że nie ma nic cenniejszego niż zdrowie. Przez rok czasu zmieniło się podejście do klubów fitness, które do tej pory kojarzyły się z branżą rozrywkową, niż zdrowotną, jak jest w rzeczywistości.
Ogromna część społeczeństwa podczas lockdownu przytyła – od 6 do 28 kilogramów! Na każdym kroku w mediach pokazują się informacje na temat fatalnego stanu zdrowia Polaków. Wzrósł poziom nadwagi, otyłości, chorób układu pokarmowego, uzależnień i depresji.

Lekarstwem na większość z tych rzeczy jest aktywność fizyczna. Czy wiecie dlaczego warto jest wrócić do klubów fitness, nie zważając na zbliżający się sezon letni?

  • Dostęp do specjalistycznego sprzętu
    Wiele skutecznych ćwiczeń (przysiady, pompki, brzuszki) nie wymaga korzystania z jakiegokolwiek sprzętu, zwłaszcza na początku. Jeśli jednak ktoś decyduje się na długotrwały trening siłowy w domu, efekty po pewnym czasie mogą nie być zadowalające. Powtarzanie wciąż tych samych ćwiczeń bywa nużące, a brak możliwości zwiększania obciążeń i rozbudowywania treningu wraz z pierwszymi postępami powoduje zastój formy. Na siłowni osoba ćwicząca ma dostęp do sprzętu, dzięki któremu może ćwiczyć konkretne partie mięśni na różne sposoby. Z łatwością może też stopniowo zwiększać obciążenie. Ponadto sprzęt sportowy zajmuje sporo miejsca i jest dość kosztowny, więc nie każdy ma możliwość zakupienia go do swojego domu.
  • Miejsce do ćwiczeń
    Wbrew pozorom tak prozaiczna przyczyna jak brak wolnego kawałka podłogi do swobodnych ćwiczeń powstrzymuje wiele osób przed aktywnością fizyczną w domu. Trudno jest też skupić się na treningu, gdy w mieszkaniu przebywają inni domownicy (a zwłaszcza dzieci). Przykładowo – trening jogi wymaga skupienia, ciszy i relaksu, więc najlepiej wykonywać go w odosobnionym, przestronnym miejscu. W klubach fitness klienci dysponują wolną przestrzenią (zwłaszcza teraz, w wyniku ograniczeń liczby osób w danym pomieszczeniu) i możliwością skupienia się wyłącznie na aktywności fizycznej, bez przeszkadzających im domowników. To idealne rozwiązanie treningowe nie tylko dla rodziców małych dzieci czy posiadaczy niewielkich mieszkań. Z powodu kwarantanny wiele osób zaczęło mieć problemy z rozdzieleniem życia zawodowego od prywatnego – ich dom stał się równocześnie ich miejscem pracy. Warto, aby chociaż miejsce treningów znajdowało się poza domem – to da osobie ćwiczącej komfort psychiczny i pomoże lepiej zarządzać wolnym czasem.
  • Kontakt z trenerem
    Nawet jeśli w domu przeprowadzamy takie same sekwencje treningowe jak na siłowni, nie możemy mieć pewności, że dane ćwiczenie wykonujemy poprawnie. Jeśli popełniamy błędy, ćwiczenia nie przyniosą spodziewanego rezultatu, mało tego: mogą nawet doprowadzić do poważnych kontuzji. Trener nie tylko zwróci uwagę na błędy w wykonywaniu danego ruchu, ale także ułoży indywidualny plan ćwiczeń (a nawet odpowiednią dietę!) i zmotywuje klienta do wytrwania w swoim fitnessowym postanowieniu.
  • Możliwość poznania osób o podobnych zainteresowaniach
    Trening na siłowni to dobry pretekst, aby po prostu wyjść z domu i poznać nowych ludzi w bezpiecznym, higienicznym środowisku. Po okresie izolacji dla wielu osób to szczególnie cenna zaleta. Rozmowy na siłowni sprzyjają wymianie doświadczeń i działają motywująco.

Nie musimy podkreślać, że regularna aktywność pozytywnie wpływa na budowanie odporności, zdrowie fizyczne ale także psychiczne. Do klubów fitness nie powinniśmy chodzić tylko sezonowo i po to żeby schudnąć lub zrobić formę. Aktywność fizyczna powinna stać się elementem naszego życia.

argumenty: polskabezgotowkowa.pl

Polecamy także:

JUST GYM otwiera kolejne kluby, a klienci nadal wściekli? – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

A gdyby tak trochę pokory…

Czas czytania: 3 min Zdawać by się mogło, że nie jest niczym dziwnym, iż człowiek ze swej natury lubi być chwalony, doceniany i podziwiany. Bez względu na branżę, w

Udręka to niesłychana, kiedy bolą nas kolana…

Czas czytania: 4 min Ileż to razy w przypadku sportowców, osób aktywnych, czy nawet niespecjalnie usportowionych ludzi można usłyszeć: bolą mnie kolana. Staw kolanowy w ludzkim organizmie jest niewątpliwie

Głowa to podstawa!

Czas czytania: 3 min Kiedy trenujemy, czynnie uprawiamy sport i po prostu dbamy o swój wygląd i muskulaturę, często martwimy się o przysłowiowe spadki mięśniowe, kontuzje, czy ewentualnie serce.