Dobra pora na relaksację to… Trening rozluźniający.

kike-vega-F2qh3yjz6Jk-unsplash_Fotor-1140x718-1
Czas czytania: 2 min

Niejednokrotnie pewnie zastanawiasz się, jaka jest dobra pora na trening – a my już kiedyś o tym pisaliśmy. Jednak teraz pytanie brzmi inaczej: jaki rodzaj treningu powinieneś wykonać wieczorem? Jak zawsze, służymy pomocą.

Trening wieczorem wykonujesz z różnych powodów – między innymi dlatego, że nie masz czasu w dzień. Ale na pewno zdarzyło Ci się wrócić po treningu do domu i bezsennie leżeć w łóżku… Dlaczego? Bo trening wyzwolił energię, pobudził Cię, a tu już koniec dnia. Oczywiście, jeśli nie możesz w inny sposób ustawić swoich treningów, to po prostu nie ma wyjścia… Jednak zawsze spróbuj kończyć intensywne treningi ponad dwie godziny przed snem, żeby organizm zdążył się uspokoić i wyciszyć.

Tymczasem jest jeden rodzaj treningu, który możesz wykonać wprost w swojej sypialni i zaraz potem położyć się i spać jak dziecko. To trening relaksacyjny. Jest to ten rodzaj aktywności, który ukierunkowany jest na rozluźnienie, uspokojenie i wyciszenie organizmu i pozwala zniwelować główny czynnik, który powoduje bezsenność; stres.

Z tego wniosek, że najlepsze sposoby na wieczorny trening to pilates, joga, zajęcia grupowe typu bodybalance, flow, ale także sesja stretchingowa, którą możesz wykonać we własnym domu.

Podstawą osiągnięcia efektu relaksacji będzie tu kontrola oddechu. Odpowiednie oddychanie bowiem może nasze ciało ostudzić, ogrzać, rozluźnić, a nawet wprowadzić w stan mobilizacji (szybkie, krótkie oddechy).

Dlatego jeśli jeszcze nie próbowałeś treningu relaksacyjnego, warto udać się na kilka zorganizowanych sesji – dzięki czemu poznasz podstawowe techniki i łatwiej Ci będzie trenować samemu.

Kontrola oddechu, spokojna muzyka i wolne, płynne ruchy, które składają się na trening relaksacyjny, pomogą Ci rozluźnić całe ciało i sprawią, że położysz się spać z uśmiechem na ustach. Jeśli wykonujesz regularnie tego typu sesje, ale Twój sen nadal jest niespokojny, być może przyczyna bezsenności nie leży w stresie – wówczas należałoby się przyjrzeć układowi hormonalnemu i sprawdzić, jak można nad nim popracować, by Twój sen był niezakłócony. W końcu to najważniejszy czynnik regeneracji, jaki znamy.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Podaruj sobie trochę optymizmu!

Czas czytania: 4 min Serotonina jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu odpowiedzialnym za np. kontrolę nastroju i samopoczucia, humor, czy procesy zasypiania, a także ma wpływ na potrzeby

Powroty – UNSTOPPABLE

Czas czytania: 2 min Czy są wśród nas fani zajęć grupowych fitness? Wiemy, że tak. A jeśli tak, to na pewno z radością przyjmiecie fakt, że już 2.10.2021 odbędzie

Prozdrowotne właściwości miodu

Czas czytania: 2 min Któż z nas nie lubi miodu? Jego słodki smak i zapach budzi w nas skojarzenia z dzieciństwa. Ma dobroczynne właściwości dla naszego organizmu, dlatego warto