Domowy hummus z ciecierzycy

IMG_1034 (1)
Czas czytania: < 1 min

Hummus to najbardziej klasyczna wegańska pasta! Jest ona świetnym zamiennikiem masła lub twarożku jeśli nie możesz jeść nabiału. Wypróbuj ten szybki przepis na odżywczą pastę która jest bogatym źródłem wielu składników mineralnych i błonnika!

Składniki:

  • 100g odsączonej ciecierzycy z puszki
  • 1 ząbek czosnku
  • 10g tahini
  • 10g oliwy z oliwek
  • łyżeczka soku z cytryny
  • sól, pieprz

Przyda Ci się blender z pojemniczkiem i ostrzą!

1.Do pojemniczka daj odsączoną ciecierzycę, przez praskę ściśnięty czosnek, tahini lub sezam, oliwę z oliwek, sok z cytryny oraz przyprawy.

2.Blenduj bardzo dokładnie przez kilka minut aż powstanie gęsta i gładka pasta. Jeśli będzie zbyt gęsta dolej trochę wody.

3.Gotową pastę możesz od razu zjeść na pieczywie żytnim lub przechowywać w szczelnym pojemniczku w lodówce.

Spróbuj inne pasty:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Zupa krem z pomidorów i soczewicy

Czas czytania: < 1 min Zupa krem z świeżych pomidorów z dodatkiem soczewicy Składniki: 500ml wody bulion warzywny ze słoiczka bądź w kostce 1/2 cebuli 1 marchew 5 pomidorów 50g

Sałatka z komosą ryżową i fetą

Czas czytania: < 1 min Sałatka z komosą ryżową, fetą, żurawiną, cukinią i pomidorkami Sałatka z fetą świetnie się komponuje z suszoną żurawiną która dodaje sałatce słodkości i równoważy słoną

Tarta kokosowa

Czas czytania: < 1 min Krucha tarta z kokosowym kremem budyniowym i prażonymi migdałami Sładniki na spód: 200g mąki orkiszowej 1 jajo kurze 100g masła lub oleju kokosowego 50g ksylitolu