Full body workout – trening dla każdego?

fbw
Czas czytania: 2 min

Najbardziej znany trening w świecie siłowni – full body workout, czyli trening całego ciała. Jak uważacie, jaki procent społeczeństwa wykonuje ten właśnie trening? Ma swoich zwolenników i swoich przeciwników. A jednak; czy to trening dla każdego?

Full body workout. Trening, który jest tak naprawdę bardzo wymagający. W ramach takiego treningu poświęcamy uwagę wszystkim głównym partiom mięśniowym. Jest to trening nie dla każdego: wymaga większej ilości czasu, a także siły, którą poświęcamy na trening.

Ten trening może dać bardzo dobre efekty, zarówno dla modelowania sylwetki, jak i pracy nad siłą. Jednak pamiętajmy, że zrobienie jednego krótkiego ćwiczenia na każdą partię mięśni to nie jest full body workout, to jedynie namiastka tego treningu. Ogółem, dzięki FBW jesteś w stanie stopniowo przyzwyczajać ciało do większych obciążeń i robić stopniową progresję.

Mimo wszystko, trening FBW zawsze zajmie mniej czasu niż trening split, w którym w danym dniu trenujesz dane grupy mięśniowe.

Jest to też trening, w którym mięśnie nie doznają dużych przeciążeń – więc przy odpowiednio dobranym, niewielkim obciążeniu, może przybrać formę treningu dla osób początkujących, ponieważ mięśnie nie są tak przeciążane jak przy treningu poszczególnych partii (gdzie trenujemy “na wykończenie” danej partii mięśniowej).

Jeśli uprawiasz też inne sporty, nie tylko trenujesz na siłowni, warto również rozważyć ten właśnie rodzaj treningu. Dzięki temu nie ryzykujesz przeciążeń, co jest częstym błędem u sportowców; np. ciągłe trenowanie konkretnych partii ciała.

To, co jest najważniejsze dla “laików” – ten trening się nie nudzi. Mając możliwość mieszania ćwiczeń, na pewno możesz zapewnić sobie różnorodność.

A dlaczego powiedzieliśmy, że jest to trening wymagający? Bo jeśli jesteś osobą zaawansowaną w treningu, możesz naprawdę “dołożyć sobie” używając dużych obciążeń, czy też bardziej zaawansowanych ćwiczeń. Zatem trening FBW jest jednym z bardziej modyfikowalnych form treningowych, jaką możesz wybrać; dlatego spróbuj i sprawdź, czy to trening dla Ciebie.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Cukrowe fakty i mity w pigułce

Czas czytania: 2 min Przez lata wokół cukru powstało wiele mitów. Niektóre wzięły się z plotek, inne z badań, których wyniki już dawno są nieaktualne, a jeszcze inne powstały

Jak po prostu zacząć ćwiczyć?

Czas czytania: 3 min Temat „jak zacząć ćwiczyć” to jeden z najpopularniejszych tematów na wielu blogach sportowych. Zachodzą w głowę nie tylko klienci, ale też specjaliści – jak zmotywować,

Jak zmieniać nawyki krok po kroku?

Czas czytania: 2 min Znamy wszyscy ten schemat: nic się nie dzieje, jemy źle, nie trenujemy, a potem nagle pojawia się jakiś bodziec, motywacja… I chcemy zmieniać wszystko, jeść