Gadżeciarze! Czy umiesz trenować bez gadżetów?

megaf
Czas czytania: 2 min

Bieganie? Tylko z pulsometrem albo opaską mierzącą aktywność. Trening siłowy? Tylko z zegarkiem sportowym. Cardio na siłowni? Tylko ze słuchawkami na bluetooth! Jak się ważyć, to tylko na analizatorze składu ciała, a wodę pić tylko alkaliczną. Jesteś jedną z tych osób? Ten artykuł jest dla Ciebie.

Popadamy w technologiczną manię. Kupujemy gadżety, które mają ułatwić i usprawnić nasz trening i nasze życie. A kończy się to tak, że stajemy się ich niewolnikami. Cudownie jest monitorować swoją aktywność, bo pozytywne efekty motywują do dalszego działania. Świetnie, jeśli możesz sprawdzić swoje wyniki, spalone kalorie, średnie tętno czy długość kroku. A jednak czasem zaczyna to wyglądać trochę karykaturalnie – nie chcesz pójść na trening, bo rozładował Ci się zegarek. Nie biegasz, bo nie masz pulsometru albo krokomierza. Bez muzyki źle Ci się ćwiczy, jak nie masz słuchawek – zostaniesz w domu.

Dlatego bardzo ważne, by zachować równowagę. Zrozumieć, że jeśli czasem nie masz na sobie opaski, która pokaże 300 kcal – to trening i tak się liczy. A muzyka na siłowni nie jest taka zła. Żeby nie było niejasności – zachęcamy do używania wszelkich technologicznych nowinek w treningu. To super sprawa, zdecydowanie też bardziej wiarygodna jeśli chodzi o pomiary niż np. sensory na sprzęcie cardio w siłowni. Tyle że warto też pamiętać o równowadze – jeśli czasem poćwiczysz bez gadżetów, nic się nie stanie. A kiedy uważamy, że gadżety są absolutnie niezbędne i nie powinieneś z nich rezygnować?

  • kiedy lekarz zalecił monitorowanie tętna
  • kiedy masz problemy z ciśnieniem
  • kiedy chcesz sprawdzić, czy Twoje tętno jest w miarę równomierne
  • kiedy odstępy między seriami są dla Ciebie ważne (patrzysz na długość przerwy)
  • kiedy dekoncentrują Cię osoby rozmawiające na siłowni (słuchawki powinny pomóc)

A tak poza tymi sytuacjami… Każdy z nas lubi być wolny – korzystajmy z udogodnień, ale z umiarem i rozsądkiem.

Polecamy także:

A Ty, monitorujesz swoją sylwetkę? Jak kontrolować swój wygląd bez obsesji – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Zupa krem z pomidorów i soczewicy

Czas czytania: < 1 min Zupa krem z świeżych pomidorów z dodatkiem soczewicy Składniki: 500ml wody bulion warzywny ze słoiczka bądź w kostce 1/2 cebuli 1 marchew 5 pomidorów 50g

Sałatka z komosą ryżową i fetą

Czas czytania: < 1 min Sałatka z komosą ryżową, fetą, żurawiną, cukinią i pomidorkami Sałatka z fetą świetnie się komponuje z suszoną żurawiną która dodaje sałatce słodkości i równoważy słoną

Tarta kokosowa

Czas czytania: < 1 min Krucha tarta z kokosowym kremem budyniowym i prażonymi migdałami Sładniki na spód: 200g mąki orkiszowej 1 jajo kurze 100g masła lub oleju kokosowego 50g ksylitolu