Gofry z prażoną gruszką i jogurtem greckim

IMG_2521
Czas czytania: < 1 min

Gofry mogą być fit a nawet stanowić pełnowartościowe i zdrowe danie. Wypróbuj nasz przepis na najlepsze gofry które absolutnie niczym nie różnią się od swojej nie fit wersji – oprócz tym, że są zdrowsze!

Składniki na gofry:

  • 200g mąki orkiszowej lub pszennej typ 650
  • 250ml mleka 0,5%
  • aromat waniliowy
  • ksylitol bądź inny słodzik
  • 2 jaja kurze
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na dodatki:

  • 2 gruszki
  • pół łyżeczki cynamonu
  • łyżeczka miodu
  • 50-70ml wody
  • jogurt grecki

Sposób przygotowania:

1.Białka jaj ubij na sztywną pianę.

2.Mąkę, mleko, żółtka, słodzik i aromat smiksuj na gładką masę.

3.Łyżka delikatnie dodawaj do masy ubite białko cały czas mieszając do połączenia składników. Nie śpiesz się mieszaniem aby masa nie opadła.

4.Rozgrzej gofrownicę i piecz gofry na średniej mocy przez 3-4 minuty aż się zarumienią.

5.Po wyjęciu z gofrownicy połóż gofry na śito lub oprzyj o coś na stojąco tak aby po wystygnięciu nie zaszły wilgocią. Dzięki temu będą one chrupkie.

6.Gruszkę umyj, obierz i pokrój w kostkę.

7.W małym garnku duś gruszkę pod przykryciem z dodatkiem wody, cynamonu i miodu aż zmięknie. Zdejmij przykrycie i duś jeszcze chwilę do wyparowania wody.

8.Gofry podaj z prażoną gruszką i jogurtem greckim.

Polecamy również:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty