Intensywnie czy na luzie – jaki trening będzie dla Ciebie dobry

Young asian woman working out at home, watching youtube videos and learning the exercises.
Czas czytania: 2 min

Czasem patrzysz na znajomych szykujących się na biegi OCR albo do triathlonu, czasem myślisz o hardocorowych treningach, ale co z tego, skoro czujesz, że dla Ciebie najlepiej będzie się porozciągać? Czy każdy potrzebuje tego hardcore’u? Staramy się podpowiedzieć!

Jeśli trenujesz tylko i wyłącznie dla siebie, warto zdecydować o swoich celach treningowych zanim podejmiesz decyzję, jaki trening będzie dla Ciebie najlepszy. Jeśli Twoim celem treningowym jest głównie dobre samopoczucie, względnie lekkie modelowanie sylwetki – prawdopodobnie priorytetem będzie po prostu dużo się ruszać, a intensywność tego ruchu będzie na drugim miejscu.

Jeśli więc tak, wybieraj taką formę treningu, która dla Ciebie będzie optymalna i pamiętaj, że łatwiej jest utrzymać motywację na wysokim poziomie kiedy wybrana forma treningu sprzyja Twoim gustom. Dlatego jeśli lubisz treningi typu stretching nie sugeruj się tym, że ktoś poleca intensywne sesje treningowe – dla Ciebie dobre będzie to, czego potrzebuje Twoje ciało.

Sprawa może się lekko komplikować kiedy masz konkretny cel treningowy obligujący Cię do pewnego rodzaju treningu. Dlatego też jeśli masz za zadanie np. zrzucić parę kilogramów, wzmocnić całe ciało lub konkretne partie mięśniowe, odciążyć plecy czy stawy, etc. – wtedy niestety nie do końca możesz wybrać trening wyłącznie wedle własnych preferencji. Dlatego w takich sytuacjach warto skonsultować się ze specjalistą lub też dopasować rodzaj treningu do swoich potrzeb. Zawsze pierwszym krokiem będzie ustalenie własnych celów i doprecyzowanie ich, a następnie dobranie treningu.

Ustalając je, weź pod uwagę swoje potrzeby, kondycje, wszelkie zalecenia (od lekarza, trenera, etc.), a dopiero potem – własne preferencje treningowe. Ostatnie, czym powinieneś się sugerować, to rodzaj treningu wykonywanego przez Twoich znajomych – pamiętaj, że trenujesz dla siebie i powinieneś osiągać własne cele.

Powodzenia!

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Podaruj sobie trochę optymizmu!

Czas czytania: 4 min Serotonina jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu odpowiedzialnym za np. kontrolę nastroju i samopoczucia, humor, czy procesy zasypiania, a także ma wpływ na potrzeby

Powroty – UNSTOPPABLE

Czas czytania: 2 min Czy są wśród nas fani zajęć grupowych fitness? Wiemy, że tak. A jeśli tak, to na pewno z radością przyjmiecie fakt, że już 2.10.2021 odbędzie

Prozdrowotne właściwości miodu

Czas czytania: 2 min Któż z nas nie lubi miodu? Jego słodki smak i zapach budzi w nas skojarzenia z dzieciństwa. Ma dobroczynne właściwości dla naszego organizmu, dlatego warto