Jak jeść zdrowo i nie zbankrutować?

foto1-57
Czas czytania: 3 min

Istnieje przekonanie, że zdrowe , dobre gatunkowe jedzenie musi być drogie. Często kupujemy najtańsze produkty, twierdząc, że nie mamy środków na kupno lepszych, a jednocześnie wydajemy dużo pieniędzy na jedzenie na mieście albo co gorsza zostawiamy je w aptece na lekarstwa.

Zdrowe żywienie wcale nie musi robić spustoszenia w naszym portfelu. Istnieje kilka sposobów na to, aby jeść zdrowo i nie zbankrutować.

Jak jeść zdrowo i nie zbankrutować?

1. Idąc do sklepu zawsze wcześniej pomyśl, co masz zamiar jeść. Zrób plan na to co będziesz gotować, a wszystkie potrzebne składniki spisuj na liście. Unikniesz dzięki temu niechcianych zakupów produktów, z którymi potem nie będziesz wiedzieć co zrobić. Poza tym ominiesz niepotrzebne błądzenie po sklepie i szukanie nie wiadomo czego. Kupuj tylko składniki z listy. Nie kuś się na słodycze i inne kaloryczne przekąski, które często stawiane są w okolicach kas, tak żeby wzbudzić ochotę na nie.

2. Nigdy nie idź na zakupy głodny. Pusty żołądek spowoduje, że na pewno kupisz coś czego nie miałeś w planach.

3. Unikaj jedzenia na mieście. Jak wiadomo, obiady w restauracjach niestety kosztują znacznie więcej, niż jeżeli ugotowalibyśmy je w domu. Dodatkowo nie wiemy, co dokładnie znajduje się w takim posiłku. Jeśli jednak musisz jeść na mieście, to wybieraj zdrowsze i tańsze propozycje z menu np. zupę. Warto też zrezygnować z picia kawy poza domem. Jeden kubek potrafi kosztować tyle, co porządny samodzielnie ugotowany posiłek w domu.

4. Kupuj produkty sezonowe. Jak wiadomo, to co aktualnie rośnie i na co jest sezon, jest znacznie tańsze niż w innym okresie roku. Korzystaj z okazji.

5. Zamrażaj. Kupuj produkty, które możesz zamrozić. Świetnie do tego posłużą wspomniane wcześniej produkty sezonowe. Latem, gdy owoce i warzywa są dużo tańsze możesz kupić więcej i zachomikować w zamrażalce na zimę. Świetnie nadadzą się na zupy, koktajle czy desery. Możesz też mrozić ugotowane przez siebie dania.

6. Rób przetwory. Mimo, że wymagają trochę pracy, to warto poświęcić na to czas. Zdecydowanie mniej pieniędzy kosztują własne, przygotowane przez siebie przetwory niż te gotowe, kupione w słoikach ze sklepowej półki. Możesz zrobić dżemy, powidła, przeciery pomidorowe, pasty z papryki, sałatki z warzyw, kiszonki. Możliwości jest naprawdę sporo. Dodatkowym atutem jest fakt, że mamy całkowity wpływ na to co włożymy do środka słoika.

7. Gotuj na dwa, trzy dni. Oprócz pieniędzy zaoszczędzisz czas, gaz, prąd. Gotowe danie możesz również zamrozić i dzięki tej metodzie, kiedy tylko będziesz tego potrzebować, danie gotowe na zawołanie.

8. Sprawdzaj produkty, na które są promocje. Oczywiście wiele promocji jest promocjami tylko z nazwy. Warto jednak zwrócić na nie uwagę. Często bowiem w dużo niższej cenie możesz kupić produkty, które niedługo tracą termin ważności. Jeśli masz pewność, że zdążysz zjeść, to po co przepłacać. Tak samo możesz zrobić z warzywami i owocami. Ich cena zazwyczaj maleje, gdy są mocno dojrzałe albo niezbyt atrakcyjne wizualnie- np. banany w kropki. Bierz śmiało, jeśli masz zamiar zjeść szybko. Uważaj jednak na produkty przeterminowane czy pokryte pleśnią. Od takich trzymaj się z daleka.

9. Nie wyrzucaj odruchowo „resztek” produktów, które masz w lodówce. Pomyśl co można by z nich przyrządzić. Może nadadzą się jako dodatek do sałatki, a może uda się zrobić jakąś zapiekankę?

10. Wprowadź do swojej diety produkty, które same w sobie nie są drogie, a zdrowe. Do takich należą na pewno jajka, podroby m.in. wątróbka, warzywa korzeniowe- marchew, seler, buraki.

Podczas zakupów sprawdzaj ceny produktów w opakowaniach. Warto porównywać cenę danego produktu za kg. Być może okaże się, że ten w większym opakowaniu jest tańszy w przeliczeniu na kilogram, ale wcale tak być nie musi.

11. Sam rób musli. Paczka płatków owsianych czy żytnich kosztuje znacznie mniej niż gotowa mieszanka ze sklepu.

12. Miej w domu zawsze podstawowe produkty, z których możesz coś na szybko przyrządzić. Makaron, kasza czy ryż w zapasie pomoże Ci sporządzić pyszny obiad w dosłownie chwilę. Warto też mieć jakieś mrożone warzywa-np. szpinak. Dodasz go do wcześniej wspomnianego makaronu, posypiesz serem i już smaczne danie gotowe.

Jak widać, aby jeść zdrowo i z głową wystarczy tak naprawdę przestrzegać kilku zasad, które wcale nie są trudne. Spróbuj wdrożyć je w życie, a zobaczysz, że poprawi się Twoja kondycja, a portfel nie ucierpi. W łatwy sposób można więc jeść zdrowo i nie zbankrutować.

ProjektSukces

www.projekt-sukes.pl

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Trening podczas miesiączki

Czas czytania: 2 min Tytułowy wątek rozważany jest bardzo często – zwłaszcza przez kobiety, które są na początku swojej przygody z treningami. Czy można trenować podczas miesiączki? Nie ma