Jak pozbyć się bólów kręgosłupa? 3 proste rady dla siedzących

Jak zmniejszyć ból kręgosłupa?
Czas czytania: 2 min

Coraz więcej z nas ma problemy z kręgosłupem. I nie ma się co dziwić. Prowadzimy siedzący tryb życia. Czas spędzany przed komputerem i telewizorem wydłuża się. Dodatkowo obserwują to nasze dzieci, które powielają te wzorce. Nie da się ukryć – jako społeczeństwo stajemy się przez to mniej sprawni i narażamy się na liczne choroby. Jak z tym walczyć?

Ból kręgosłupa – jak się go pozbyć?

Siedzący tryb życia zawsze negatywnie odbija się na naszym zdrowiu. Pierwsza praca, biurko, komputer. Początkowo nie odczuwamy negatywnych skutków. Staramy się przynajmniej po pracy trochę poruszać, odrobić ten „siedzący” czas. Z czasem jednak pojawia się rodzina, obowiązki domowe. Czasu na myślenie o sobie i swoim zdrowiu jakby coraz mniej. Wtedy też zaczynamy odczuwać negatywne skutki tego, na co zapracowaliśmy sobie przez ostatnie lata. Tak może wyglądać historia bardzo wielu z nas. Żeby do tego nie dopuścić, powinniśmy jak najszybciej wprowadzić zmiany w naszym funkcjonowaniu. Jak to zrobić? Najczęściej nie jesteśmy przecież w stanie z dnia na dzień zmienić naszego trybu życia. Mimo to nie powinniśmy odpuszczać. Oto 3 proste sposoby, byś szybko odczuł poprawę.

Prawidłowa postawa

Zadbaj o dobrą postawę w trakcie pracy. Zainwestuj w odpowiedni fotel lub spróbuj wynegocjować taki u szefa. Siedź w pozycji wyprostowanej, nie pochylaj zbytnio głowy do przodu. Umieść monitor na wysokości oczu, kiedy jesteś wyprostowany. Nie zakładaj także nogi na nogę oraz nie podwijaj nóg. Ręce od łokci w dół powinny spoczywać na biurku.

Jeśli masz możliwość, korzystaj z piłki fitnessowej. Przez część czasu pracuj siedząc na takiej piłce, co znacząco odciąży twój kręgosłup.

Przerwy na ćwiczenia

Każdy z nas jest zapracowany. Deadline’y, zobowiązania, wymagający szef. Żyjemy w szybkich czasach. Wydawać by się mogło, że poświęcenie 20-30 minut w ciągu dnia pracy na ćwiczenia jest nieosiągalne. Warto jednak przekalkulować, co zajmie mniej czasu: regularne kilkuminutowe ćwiczenia, czy długotrwała rehabilitacja, a w skrajnych przypadkach nawet pobyt w szpitalu.

Znajdź 5-10 minut, co 2 godziny i wykonaj krótką serię ćwiczeń odciążających kręgosłup. Zaliczają się do nich skłony i skręty tułowia, skręty szyi, zginanie i prostowanie nóg, zaokrąglanie i prostowanie kręgosłupa, „przeciąganie”, przysiady.

Wstawaj, kiedy możesz

Staraj się robić częste, krótkie przerwy w pracy na „rozprostowanie kości”. Rozmowy ze współpracownikami przeprowadzaj na stojąco. W podobnej pozycji jedz lunch. W trakcie rozmów telefonicznych spaceruj po pokoju. Te drobne aktywności zsumowane w ciągu dnia złożą się na korzystny efekt dla twojego kręgosłupa.

Na rynku znajdują się także biurka z regulowaną wysokością. Jeśli masz taką możliwość, zainwestuj w nie. Możesz wtedy część dnia spędzić w pozycji stojącej, jednocześnie pracując przy komputerze.

Niestety, jeśli nie wprowadzimy zmian do naszego siedzącego trybu życia, prawie na pewno, prędzej czy później, czekają nas problemy z kręgosłupem. Dzięki niewielkim zmianom możemy szybko odczuć poprawę i uniknąć poważniejszych konsekwencji. Te proste sposoby mogą zdziałać cuda.

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty