Jak wrócić do formy po świętach?

schudnac-po-swietach
Czas czytania: 2 min

Święta, święta i po świętach, skąd my to znamy? Jak co roku obiecywaliście sobie, że te święta będą zdrowe, niskokaloryczne i przeplatane spacerami. Wyszło jak zwykle a lato coraz bliżej. Zamiast załamywać ręce, powoli przygotuj się do powrotu na dobre tory.

Najważniejsze – Nie śpiesz się.

Odchudzanie jest procesem długoterminowym. Tu nie ma drogi na skróty. Drastyczne obniżanie kalorii i mordercze treningi pomogą tylko na chwilę. Lepiej wyznacz sobie długoterminowe cele, do których będziesz dążyć stopniowo. Jeśli nadmiar kalorii spożywaliście tylko przez 2 dni, bardzo szybko wrócicie do dawnej wagi, powracając do wcześniejszych nawyków. Ważne żeby nie przedłużyć świąt o kolejny tydzień, lub dwa.

Zapomnij o radykalnym ograniczeniu kalorii

Kiedy nagle zaczynasz tracisz na wadze, Twoje ciało wchodzi natychmiastowo tryb przetrwania, który prowadzi do przyśpieszonego gromadzenia się zapasów tłuszczu i wielu innych problemów fizjologicznych, takich jak zmęczenie i drażliwość.

Zaplanuj sobie okres trwający od jednego do trzech miesięcy, w trakcie którego będziesz chciała schudnąć po świętach. Po jego upływie i pilnowaniu odpowiedniego trybu życia oraz odżywiania się z pewnością uzyskasz pożądane wyniki.

Zapomnij o super dietach

Wszystkie diety typu kopenhaska, dr Dąbrowskiej, keto są siebie warte – stracisz szybko nabrane kalorie ze spustoszeniem dla zdrowia, a następnie odzyskasz je z nawiązką.

Naucz się dobrych nawyków

Nie bez powodu mówi się, że jesteś tym co jesz. Tak właśnie jest z odżywianiem. Jeśli zmienisz nawyki na zdrowsze – będziesz wyglądać lepiej. Jeśli powrócisz do poprzednich – podobnie będzie z Twoją formą. Większość społeczeństwa szuka drogi na skróty, a tak na prawdę nie jesteśmy nauczeni zdrowych nawyków żywieniowych. Jemy kiedy nam się podoba, w dodatku przetworzoną żywność. Sięgamy po niezdrowe napoje, zamiast wody.

W odchudzaniu nie ma filozofii. Żeby schudnąć należy dostarczyć organizmowi mniej kalorii niż wynosi jego zapotrzebowanie. Czy ruch jest ważny? Tak. Fakt można schudnąć bez ruchu, bo 70% sukcesu to odżywianie, ale to aktywność sprawia, że nasze ciało wygląda dobrze, a my czujemy się szczęśliwsi.

Zamiast kolejny raz po świętach szukać sposobu na szybkie odchudzanie, usiądź w domu i zastanów się jak wygląda Twój codzienny tryb życia i na tej płaszczyźnie wprowadź zmiany. To prostsze niż myślisz. W kolejnych artykułach podpowiemy Ci jak to zrobić.

Polecamy także:

Social Media

Najpopularniejsze

Zapisz się do newslettera

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Rodzaje jogi

Czas czytania: 4 min Joga to piękna filozofia i piękny sport. Nie zawsze musisz być zwolennikiem tej filozofii, by uprawiać jogę jako zdrowy i uniwersalny sport. A jednak zanim

Placuszki dyniowe

Czas czytania: < 1 min Sezon na dynię ruszył już w pełni! Dynia jest bardzo uniwersalnym warzywem i smakuje również świetnie na słodko! Polecamy przygotować dynię w wolny dzień i

Fit carbonara z szynką i pieczarkami

Czas czytania: < 1 min Tradycyjna wersja obfituje w śmietanę z dodatkiem boczku. Ale na co dzień nie musisz rezygnować z takich rarytasów jak carbonara. Wypróbuj jej zdrowszą wersję z