Beautiful young sportswoman is looking at camera and smiling while preparing sport nutrition in kitchen at home
Czas czytania: 3 min

Wiele osób w dzisiejszym świecie ma problem z samodyscypliną, co bardzo utrudnia proces odchudzania, czy wytrwania na jakikolwiek diecie. Co więc zrobić, by uniknąć złamania się i wytrzymać na diecie?

Przede wszystkim postaw sobie realny do zrealizowania cel. Nie wymagaj od siebie na początku niewiadomo ile. Zaufaj mi – nawet najmniejszy krok w stronę upragnionego dojścia na szczyt, da ci dużą satysfakcję.

Po drugie daj sobie czas. Pamiętaj proces kształtowania sylwetki, czy nawyków to nie maraton. Nie zmienisz swoich przyzwyczajeń z dnia, na dzień.

Po trzecie, nie rezygnuj całkowicie ze swoich ulubionych rzeczy. Jesteś osobą, która nie wyobraża sobie dnia bez czekolady lub czekoladowego batonika? Nie wykluczaj tych produktów całkowicie ze swojego codziennego jadłospisu, po prostu wlicz je w swój dzienny bilans kaloryczny. Oczywiście nie chodzi tutaj o to, by od razu wliczać całą tabliczkę czekolady, ale np 3 kostki jako dodatek do jakiegoś posiłku na słodko pozwolą ci zachować zdrową głowę i unikniesz rzucenia się na nią po tygodniu, czy dwóch.

Ważnym krokiem by wytrwać na diecie, jest robienie zakupów z głową i kupowanie tylko tego, co jest ci naprawdę potrzebne. Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie listy zakupów, wtedy będziesz mieć pewność, że kupisz wszystko, czego potrzebujesz i prawdopodobnie do Twojego koszyka nie trafią niechciane produkty. Pamiętaj, że jeżeli twoja szafka ze słodyczami będzie pusta, a zamiast kolorowego słodzonego napoju kupisz wodę, będzie Ci o wiele łatwiej. Nie będzie w Twoim otoczeniu nic, co mogłoby być dla ciebie kuszące.

Hmm, no dobra a co jak zdarzy się jakaś większa impreza, urodziny, czy wesele kogoś bliskiego?

Tam pokus nie brakuje, nie oszukujmy się. W tym wypadku nie popadaj w skrajność. Tu trzeba użyć przede wszystkim zdrowego rozsądku. Nie wytrwasz na diecie jeżeli w kółko będziesz sobie wszystkiego odmawiać, prędzej czy później zniechęcisz się. Przede wszystkim unikaj słodzonych napojów i alkoholu, to powoduje tylko niechciane nabicie zbędnych kalorii i cukru. Zjedz kawałek tortu, czy ciasta, ale kawałek, nie 3, czy 4. Gwarantuję Ci, że za każdym razem będą smakować tak samo. Znając takie imprezy, Na kawie zazwyczaj się nie kończy, a więc co z kolacją – gdzie wjedzie pełno pysznego i kalorycznego jedzenia? Nie martw się! Tutaj również da się opanować sytuację! Zamiast sałatki, gdzie jest tona majonezu, poczęstuj się inną, np na bazie jogurtu naturalnego lub sosu vinegret. Samą sałatką nie najesz się zbyt wiele – na takich kolacjach zazwyczaj podawane jest jakieś mięso, ryby, etc. Sam zdecyduj na co masz ochotę, czego dawno nie jadleś, a chętnie byś spróbował. Pamiętaj, jeden dzień na diecie nie sprawi, że schudniemy, to i jeden dzień dzień odstępstwa od niej nie sprawi, że będziesz od razu 5kg cięższa!

Sekret osiągnięcia super sylwetki tkwi nie w tym jakie to będzie jedzenie, a w tym ile tego jedzenia będzie. Ważna zasada!! Pamiętaj o ruchu! Jeżeli w kółko na takiej imprezie będziesz siedzieć przy stole, który cały czas zastawiony jest jakimiś łakociami, jest większe prawdopodobieństwo, że zjesz za dużo. Powiesz sobie ‘co tam jeden cukiereczek’ a znając życie zaraz za tym polecą inne pyszności, których również nie miałeś okazji spróbować. Tak więc, wstawaj od stołu, porozmawiaj z najbliższymi, potańcz, przewietrz się i nie myśl o tym, co jeszcze mogłabyś zjeść.

Będąc na diecie, nie unikaj spotkań i wypadów na miasto ze znajomymi! Przed takim wypadem Pewnie sobie myślisz – “no dobra wszyscy będą jeść dobre jedzenie w jakiś knajpach, a co ja?! Przecież jestem na diecie, lepiej by mnie tam nie było” NIC BARDZIEJ MYLNEGO! Normalnie, spotkaj się ze znajomymi, pogadajcie, pośmiejcie się, a kiedy przyjdzie do wizyty w jakiejś restauracji, po prostu zamów np. grillowane chude mięso, bądź rybę i sałatkę, a do picia wodę lub ewentualnie jakiś napój zero. Przeważnie każda restauracja ma coś podobnego w ofercie. Zjesz dobre jedzenie, miło spędzisz czas, a do tego kompletnie nie musisz się martwić o jakieś odstępstwo od swoich dietetycznych założeń. Dieta nie jest żadną przeszkodą podczas spotkań towarzyskich!

W wytrwaniu na diecie pomoże Ci unikanie nudy. Z reguły, gdy bezczynnie leżymy na kanapie zaraz automatycznie myślimy, co dobrego byśmy zjedli, mimo że niedawno jedliśmy posiłek. Staraj się wtedy czymś zająć – posprzątaj, idź na spacer, zadzwoń do przyjaciółki lub wyjdź na zakupy. W ten sposób unikniesz ciągłego myślenia o jedzeniu, a tym samym podjadania.

Podsumowując, wytrawnie na diecie wcale nie jest takie trudne, lecz wymaga od nas zaangażowania oraz silnej woli. Musimy wiedzieć kiedy, na co i na ile możemy sobie pozwolić, tak by nie zaprzepaścić wypracowanych wcześniej efektów, nie popadać w żadną skrajność, a do tego wszystkiego czuć się dobrze samym ze sobą i ze swoim stylem odżywiania!

Polecamy także:

Catering dietetyczny coraz popularniejszy w Polsce

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Podaruj sobie trochę optymizmu!

Czas czytania: 4 min Serotonina jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu odpowiedzialnym za np. kontrolę nastroju i samopoczucia, humor, czy procesy zasypiania, a także ma wpływ na potrzeby

Powroty – UNSTOPPABLE

Czas czytania: 2 min Czy są wśród nas fani zajęć grupowych fitness? Wiemy, że tak. A jeśli tak, to na pewno z radością przyjmiecie fakt, że już 2.10.2021 odbędzie

Prozdrowotne właściwości miodu

Czas czytania: 2 min Któż z nas nie lubi miodu? Jego słodki smak i zapach budzi w nas skojarzenia z dzieciństwa. Ma dobroczynne właściwości dla naszego organizmu, dlatego warto