Kalistenika – trening dla wymagających

calistenics_XL
Czas czytania: 2 min

Ostatnio dużo opowiadamy Wam o różnych rodzajach treningu. Jednym z tych, których popularność rośnie w ostatnich latach, jest kalistenika. Trening ten, jak każdy inny, budzi szereg pytań i wątpliwości. Postaramy się dziś opowiedzieć o tym treningu.

Kalistenika to grecka nazwa – a właściwie z greckiego pochodząca. Łączy w sobie dwa słowa, jedno oznacza siłę, drugie – piękno. Trening ten jest wykonywany w 100% bez sprzętu, jedynie w oparciu o poręcze, drążki, kółka gimnastyczne, liny etc.

W kalistenice chodzi o wykorzystanie ciężaru ciała w taki sposób, by trening zaangażował wszystkie mięśnie – oczywiście ze szczególnym naciskiem na core i ramiona. Jeśli wydaje Wam się, że taki trening jest dobry dla początkujących ze względu na brak różnorodnego sprzętu, nic bardziej mylnego. Całość opiera się na tak zwanej mistrzowskiej szóstce stworzonej przez Paula Wade’a i nawet sama ta szóstka jest ogromnym wyzwaniem. Jednak i te ćwiczenia można modyfikować w dowolny sposób, a także dodawać do nich inne. Najbardziej popularne w kalistenice to wszelkie modyfikacje pompek, dipów, desek. I tak, o ile deska może być prosta dla zaawansowanych, o tyle np. deska, w której opieramy się tylko na rękach trzymając łokcie blisko ciała, to już wyzwanie nawet dla zawodowców.

Każdy trening kończy się też konkretnym rozciąganiem, wydłużonym nieraz nawet do kilkunastu minut, a zaczyna – równie porządną rozgrzewką, która składa się głównie z mobilizacji. Kalistenika daje relatywnie szybkie efekty sylwetkowe. Nie spowoduje rozrostu mięśni, ale pomoże wyrzeźbić, ukształtować całe ciało, zarysować mięśnie. Sylwetka będzie zdecydowanie lepsza, bo ćwiczenia kalisteniczne wzmacniają mięśnie, co powoduje wrażenie “zbicia”.

Na pewno nie jest to trening łatwy, ale angażujący. Jeśli jesteście zainteresowani rozpoczęciem kalistenicznej przygody, warto w pierwszej kolejności trenować podstawowe ćwiczenia – deski, pompki, pompki na triceps, dipy, wznosy nóg, podciąganie. To podstawowy zestaw, do którego należy dodać rozciąganie.

Jeśli się uda, wtedy można myśleć o efektownych kombinacjach, które są nie tylko skomplikowane, ale robią wrażenie. Kalistenika należy do treningów w pełni bezpiecznych, ponieważ nie wykorzystuje sprzętu, ale wymaga bardzo dokładnej techniki, dlatego zanim zabierzecie się za trudniejsze warianty ćwiczeń, warto skonsultować się z trenerem, najlepiej takim, który specjalizuje się w kalistenice.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Podaruj sobie trochę optymizmu!

Czas czytania: 4 min Serotonina jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu odpowiedzialnym za np. kontrolę nastroju i samopoczucia, humor, czy procesy zasypiania, a także ma wpływ na potrzeby

Powroty – UNSTOPPABLE

Czas czytania: 2 min Czy są wśród nas fani zajęć grupowych fitness? Wiemy, że tak. A jeśli tak, to na pewno z radością przyjmiecie fakt, że już 2.10.2021 odbędzie

Prozdrowotne właściwości miodu

Czas czytania: 2 min Któż z nas nie lubi miodu? Jego słodki smak i zapach budzi w nas skojarzenia z dzieciństwa. Ma dobroczynne właściwości dla naszego organizmu, dlatego warto