Kiedy trzymasz dietę, ale nie chudniesz

jak-schudnac-kiedy-nic-nie-dziala-1024x671-1
Czas czytania: 2 min

Od jakiegoś czasu trzymasz michę, poukładałeś już swoje posiłki tak, by jeść te 4 dziennie. Dodatkowo masz wrażenie, że cały czas jesteś w ruchu – spacery, dojazd do pracy rowerem, sprzątanie w domu. Co się dzieje, że jednak nic się nie dzieje? Waga ani drgnie. Szukamy odpowiedzi!

Proces chudnięcia jest łatwy tylko w jednym wypadku: kiedy masz już naprawdę sporo nadprogramowych kilogramów, w ogóle się nie ruszasz, a nagle zmieniasz tryb życia i włączasz zdrowe jedzenie i ruch. Ale nawet wtedy, mimo wszystko, spadają tylko pierwsze kilogramy. Potem robi się coraz trudniej. Dlatego jeśli uważasz, że z Twoim trybem życia wszystko jest ok, najpierw szczegółowo się przyjrzyj;

  • Czy mówiąc “dużo się ruszam” masz na myśli aktywność czy raczej fakt, że nie siedzisz przy komputerze? Jeśli to drugie, warto zweryfikować czy to wystarczy i dodać do swoich planów choćby lekki trening. Tryb życia, w którym dużo się ruszasz, nie zapewni Ci koniecznego deficytu kalorii, który pozwoli schudnąć.
  • Czy pijesz dużo płynów – wody, herbaty ziołowej, wody z cytryną czy innymi naturalnymi dodatkami? Jeśli pijesz dużo, ale jest to czarna herbata, kawa czy kolorowe napoje – to nie nawadniasz organizmu. Co za tym idzie, nawet jeśli ważysz odpowiednio, Twoje ciało jest napuchnięte i nie wygląda dobrze.
  • Czy Twoje zdrowe jedzenie naprawdę jest po pierwsze zdrowe, a po drugie – czy spożywasz odpowiednie jego ilości. Czasem ulegamy złudzeniu, że coś jest zdrowe, nie sprawdzając składu i nie zastanawiając się nad tym, czy jest zdrowe dla nas, czasem jedząc zdrowe na siłę wpadamy potem w napady głodu i dojadamy niezdrowym. To nie jest cheat meal; to świadczy o źle dobranej diecie. Dodatkowo, częstym problemem osób, na które żadna dieta nie działa jest fakt, że jedzą za mało (w końcu są na diecie, więc chodzą wiecznie głodne) lub za dużo (W końcu zdrowe, to można jeść).

Kiedy zweryfikujesz powyższe porady, może znajdziesz odpowiedź na pytanie, dlaczego nie chudniesz. Jeśli nie – nadal możesz poszukać jej naturalnie, czyli np. spróbować zmienić dietę, zmienić poziom aktywności lub jej rodzaj, etc. Jeśli natomiast nic nie pomaga, warto będzie pewnie przeprowadzić badania hormonalne i sprawdzić, czy nie jest to kwestia zdrowotna.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Trening podczas miesiączki

Czas czytania: 2 min Tytułowy wątek rozważany jest bardzo często – zwłaszcza przez kobiety, które są na początku swojej przygody z treningami. Czy można trenować podczas miesiączki? Nie ma