Kiedy zacząłeś być na diecie? My sugerujemy… zacznij od dziecka!

tupperware
Czas czytania: 3 min

Kiedy miałeś naście lat, pierwszy raz zacząłeś dietę? Chciałeś “wyczyścić michę”, doprowadzić się do ładu, bo za dzieciaka to nikt nie liczył kalorii i nikt nie tył? No prawda, tak było – i wszyscy jedli wszystko. Ale tryb życia był inny niż dziś. Więcej ruchu, więcej słońca, więcej naturalnego jedzenia… Mniej siedzenia przy komputerze i telefonie, mniej chemii. Teraz życie wygląda inaczej i oznacza inne podejście. Jeśli chcemy być zdrowi, musimy zmienić swoje nawyki już od dziecka…

Dieta. Pojęcie, którego się boimy, które budzi w nas różne emocje… A tak naprawdę – dieta powinna dla nas brzmieć jak coś zupełnie codziennego, jak norma. To przecież nie drastyczne ograniczanie kalorii, a styl życia – to po prostu reżim żywieniowy, ktory sobie narzucamy.

Naukowcy po licznych badaniach alarmują: to, jak odżywiają się nasze dzieci dziś, będzie miało wpływ na ich przyszłą kondycję, sylwetkę, a nawet – potencjalne choroby, które przejdą. Dziś, gdy jedzenie jest bardziej chemiczne, a tryb życia – coraz bardziej statyczny – dieta me jeszcze większe znaczenie już od dziecka. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Kalifornii mówią jasno: zbyt duże spożycie cukru i tłuszczu w dzieciństwie będzie miało wpływ na stan zdrowia w całym życiu: nawet jeśli później zmienisz nawyki, możesz mieć większe tendencje do tycia czy chorób związanych ze złym odżywianiem.

Poza tym – z łatwością polubisz czekoladę i frytki, gdy będziesz dorosły. Dużo trudniej nauczyć się jeść szpinak i brokuły.

Wnioski są proste; po pierwsze, nawyki, które prezentujesz, na pewno łatwiej zostaną przejęte przez Twoje dzieci. Zatem staraj się pokazywać im to, co dobre – pić wodę, jeść warzywa i owoce. Nie chodzi o przesadzanie, ale przecież nie możesz oczekiwać, że dziecko będzie zajadać się sałatą gdy Ty zamówisz stripsy z KFC.

Po drugie, staraj się uczyć dziecko zdrowego jedzenia. Nie zabraniaj mu słodyczy (zakazany owoc kusi, więc im bardziej będziesz zabraniać, tym bardziej będzie kusić!), ale staraj się je równoważyć – chcesz zjeść czekoladę, ale zjedz też warzywo czy owoc. Nie uczmy dzieci, by od małego jadły źle, bo potem będzie tylko gorzej. A jak wiemy nasze jedzenie jest coraz gorsze, coraz bardziej chemiczne, przetworzone. Dlatego im bardziej przyzwyczaisz dziecko do żywienia się w sposób naturalny, tym łatwiej będzie te zwyczaje zachować.

Nie mamy wpływu na to, czym będą się żywić nasze dzieci gdy dorosną. Ale mamy wpływ na to, co im przekażemy w dzieciństwie.

Dlatego patrzmy na dietę długofalowo, starajmy się postrzegać ją jako sposób życia, a nie przymus. Warto zmienić myślenie, bo to naprawdę wiele ułatwi.

Polecamy także:

Jak sobie radzą ludzie gdy nie mają dostępu do siłowni? – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Moc niacyny – mocą Twojej skóry

Czas czytania: 3 min Przy obecnym rozwoju kosmetologii i idącej za tym medycyny estetycznej – istnieje cały szereg zabiegów i środków stosowanych w celu poprawy wyglądu i kondycji naszej skóry.