IMG_2668
Czas czytania: < 1 min

Kopytka nie koniecznie kojarzą się ze zdrową kuchnią ale tak w zasadzie nie ma tu absolutnie nic niezdrowego! Śmiało możesz zrobić je jako dodatek do mięsa lub sosu warzywnego.

Składniki na kopytka:

  • 1/2 kg ugotowanych ziemniaków
  • 110g mąki orkiszowej lub pszennej
  • 1 małe jajo kurze
  • szczypta soli

Sposób wykonania:

1.Ugotowane ziemniaki zblenduj lub zmiel w maszynie na gładką masę bez grudek.

2.W misce umieść zmielone ziemniaki, dodaj mąkę, jajko i sól. Dokładnie ugniataj ciasto do połącznia składników. Ciasto powinno być elastyczne ale nie mokre lub zbyt kleiste. W razie potrzeby dodaj więcej mąki.

3.Wyłóż ciasto na blat oprószony mąką i stwórz wałek podłużny o średnicy ok 3cm. Pokrój na kawałki delikatnie po skosie tak aby otrzymały charakterystyczną formę kopytek.

4.Zagotuj w garnku wodę z dodatkiem szczypty soli, zmniejsz ogień i gotuj przez kilka minut kopytka aż wypłyną.

5.Podaj kopytka np. z kurczakiem i kapustą kiszoną.

Spróbuj również:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Trening podczas miesiączki

Czas czytania: 2 min Tytułowy wątek rozważany jest bardzo często – zwłaszcza przez kobiety, które są na początku swojej przygody z treningami. Czy można trenować podczas miesiączki? Nie ma