Mindfull eating – czy to ma sens?

opt__aboutcom__coeus__resources__content_migration__treehugger__images__2019__07__mindful-eating-f402c22b70a941bdb3c395f7c4c4a9fe
Czas czytania: 2 min

Jak zapowiadaliśmy, tak chcielibyśmy porozmawiać o świadomym jedzeniu. Temat tylko wydaje się prosty. Każdy je i każdy wie (teoretycznie) jak to robić, bo nie chodzi tu o makro, a o sposób jedzenia… Sprawdźmy, czy i Ty wiesz!

Mindfull eating to sztuka świadomego jedzenia. Jedzenia tak, by wiedzieć, kiedy się nasycasz i nie przesadzić. Jest to najlepszy sposób dla osób, które nie do końca są w stanie wyczuć swój moment sytości i przez to nie dojadają przy stole (i podjadają potem) lub przejadają się, łapczywie połykając jedzenie.

Sztuka świadomego jedzenia zaczyna się od przygotowania posiłku do spożycia. Nieważne, czy zrobiłeś sobie sam śniadanie, czy też ktoś zrobił je dla Ciebie – ważne, by usiąść przy stole, nawet posiłek z plastikowego lunchboxa położyć przed sobą, przygotować sztućce – w ten sposób przygotowujesz się do posiłku mentalnie. Zwróć uwagę, by jedzenie było estetycznie podane, ładnie ułożone na talerzu, cieszyło oko. Zauważ, ile masz przygotowanego jedzenia na talerzu – takie drobiazgi pomagają uświadomić sobie, że w ogóle siadasz do stołu, jest to przeciwieństwo złapania batona w trakcie jazdy samochodem z miejsca na miejsce. Jeśli chcesz powiedzieć, że nie masz na to czasu… Nieprawda. Świadome zjedzenie posiłku zajmie Ci 20 minut i zaoszczędzi czasu na poszukiwanie kolejnej niezdrowej przekąski.

Skup się na tym, co jesz – nie połykaj patrząc w ekran telefonu czy wykonując zaległe połączenia służbowe. Jeśli odłożysz pracę na 20 minut i odpuścisz social media, będziesz dłużej i efektywniej pracował później. Może się też zdarzyć, że po raz pierwszy od dawna zwrócisz uwagę na to, co tak naprawdę masz na talerzu, dokładnie przegryzając każdy kęs. W ten sposób minimalizujesz też ewentualne niestrawności, zgagę czy czkawkę wynikające ze zbyt szybkiego i nieuważnego jedzenia.

Wreszcie, nie zapominaj o napojach. Nie musisz popijać w trakcie posiłku, ale przed lub po spróbuj wypić szklankę wody, może być z cytryną, lub herbaty ziołowej. Tak naprawdę zajmie Ci to minutę, a pozwoli domknąć cały posiłek.

Zobaczysz, że z czasem nauczysz się cieszyć takim trybem spożywania posiłku i będziesz czekać na ten mały rytuał. A w efekcie zminimalizujesz podjadanie, ograniczysz więc zbędne i często niezdrowe kalorie. Poprawisz proces trawienia i nauczysz się, że moment spożywania posiłku to Twoje 5 minut w ciągu dnia.

Polecamy każdemu!

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Trening podczas miesiączki

Czas czytania: 2 min Tytułowy wątek rozważany jest bardzo często – zwłaszcza przez kobiety, które są na początku swojej przygody z treningami. Czy można trenować podczas miesiączki? Nie ma