Young alone girl feeling sad
Czas czytania: 2 min

Zdjęcia w social mediach, okładki kolorowych pism, strony internetowe, a na nich same idealne, ociekające perfekcją panie. Tak…Tak właśnie myśli większość z Was, która na co dzień to ogląda. Kobiety trenujące i chcące uzyskać jakąś konkretną sylwetkę, czy też te nierobiące nic łączy wspólna tendencja. Niniejszym, niebezpieczna tendencja do popadania w kompleksy przez te wspomniane „ideały”. Mogą to być zawodniczki fitness, trenerki, modelki, aktorki. Bardzo często nasza chociażby treningowa droga zaczyna się od hasła: „Chcę być jak ona!”.

Podziwianie czyjegoś wyglądu, posiadanie swoich idoli, a może nawet ideałów nie jest niczym złym dopóki za bardzo nie oddziałuje na naszą psychikę. Podziwiać kogoś- piękna sprawa. Popadać we frustrację i wariację, aby być jak ktoś- łatwa droga do depresji. Należy pamiętać, że każda z tych „idealnych” kobiet przeszła w swoim życiu jakąś drogę. Część od zawsze cieszy się dobrą genetyką i „wybiegowa sylwetka” po prostu została dała im z góry. Inne z kolei poświęciły lata pracy i mają na koncie masę wyrzeczeń, aby dobrze wyglądać. No właśnie – dobrze. Dobrze nie znaczy idealnie.

Tu jawi nam się druga strona medalu, czyli jak często na fotografiach przekłamywany jest obraz kobiet. Ich twarze, skóra, czy stricte sylwetki poprzez zabiegi fotograficzno- graficzne, (albo czasem tylko dzięki odpowiedniemu padaniu światła i dobrej pozie!), kreowane są na ten wspomniany ideał. Oczywiście, jest cała masa ludzi, którzy zarówno na zdjęciach, jak i w realu wyglądają fenomenalnie i warto im się ukłonić w pas za pracę, jaką w to wkładają! Nie dajmy się jednak zwariować kolorowym okładkom i milionom zdjęć w Internecie, których retusz, czy inne „zabiegi” sięgają niekiedy­­­ 100%.

Niejednokrotnie, same zawodniczki Bikini Fitness wspominają, jak ważne jest chociażby światło – kiedy robimy zdjęcie, albo konkretne ustawienie się. Jedną pozą możemy wyeksponować sylwetkę perfekcyjnie, albo tą pozą zrobić sobie ‘sylwetkową krzywdę’.
W odniesieniu do – chociażby właśnie – zawodniczek, warto zwrócić uwagę, jak wiele czasu poza treningami i dietą dziewczyny spędzają na nauce pozowania. Dlaczego? Bowiem odpowiednia poza, czy ekspozycja mięśni itd. są niezbędne i kluczowe, aby pokazać swoje ciało w jak najlepszym wydaniu. Takie właśnie pozy, czy ustawienie się w dobrym świetle to triki by wyglądać jak najlepiej. Naturalne, ale ciągle triki.

Jeśli nawet usilnie musicie się na kimś wzorować, to pamiętajcie, aby taka osoba była dla Was motywacją, a nie spędzającym sen z powiek ideałem, który Was w jakimś stopniu frustruje. Nigdy nie będziecie wyglądać, jak ktoś. Możecie być tylko i wyłącznie SOBĄ w lepszej lub gorszej wersji, ale zawsze sobą, a nie kimś innym. To każdą z nas czyni swoiście wyjątkową- iż żadna inna kobieta nie będzie nami.

W swoich celach treningowych, w codziennych zmaganiach i planach walczcie o NAJLEPSZĄ WERSJĘ SAMYCH SIEBIE. Zdrowa i stabilna psychika jest stokroć ważniejsza, niż nawet najznamienitsza dieta i plan ćwiczeń. Dajcie spokój odpowiednio powypinanym tyłkom w Internecie, zarysowanym brzuchom, czy gołym piersiom, które już wręcz nudzą. Skupcie się na sobie, bowiem to Wy w Waszym życiu stanowicie najwyższą wartość.
Jakąkolwiek drogą nie pójdziecie, to warto skupić się na tym, aby -poza ciałem- kształtować charakter i rozwój mentalny. Bądźcie silne, mądre i pewne siebie. Spocone w dresach, czy odstawione w szpilach i kiecce- zawsze powinnyście być po prostu dumne z tego, kim jesteście. Pracować na to (nie tylko fizycznie!), aby tę dumę móc odczuwać.  


Redaktor
Adrianna Kalisz

Polecamy również:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Cukrowe fakty i mity w pigułce

Czas czytania: 2 min Przez lata wokół cukru powstało wiele mitów. Niektóre wzięły się z plotek, inne z badań, których wyniki już dawno są nieaktualne, a jeszcze inne powstały

Jak po prostu zacząć ćwiczyć?

Czas czytania: 3 min Temat „jak zacząć ćwiczyć” to jeden z najpopularniejszych tematów na wielu blogach sportowych. Zachodzą w głowę nie tylko klienci, ale też specjaliści – jak zmotywować,

Jak zmieniać nawyki krok po kroku?

Czas czytania: 2 min Znamy wszyscy ten schemat: nic się nie dzieje, jemy źle, nie trenujemy, a potem nagle pojawia się jakiś bodziec, motywacja… I chcemy zmieniać wszystko, jeść