Nowe badanie wskazują na ważną rolę klubów fitness w rozwiązywaniu problemów zdrowia psychicznego

z26406037V
Czas czytania: 4 min

W czasie, gdy problemy ze zdrowiem psychicznym, takie jak niepokój i stres, znacznie się nasilają, kluby fitness mogą jasno zademonstrować rolę, jaką mogą odegrać w rozwiązywaniu tych problemów i pomaganiu ludziom poczuć się lepiej? Nowe badania dostarczają na to niezbitych dowodów.

Kiedy COVID-19 zaczął się rozprzestrzeniać na całym świecie, nie tylko wirus zagrażał naszemu zdrowiu. Pandemia przeniknęła również do społeczeństwa, wywołując wysoki poziom stresu i niepokoju, i nikt nie był na to odporny.
Na początku wiele chińskich badań wykazało, że ludzie doświadczali silnych objawów stresu, lęku i zespołu stresu pourazowego. W jednym badaniu aż połowa miała do czynienia z poważnymi objawami depresji, podczas gdy inne stwierdziło, że 35 procent zmaga się z lękiem. Według sondażu przeprowadzonego przez Kaiser Family Foundation w połowie lipca 53 procent dorosłych w Stanach Zjednoczonych zgłosiło negatywny wpływ na ich zdrowie psychiczne z powodu niepokoju i stresu związanego z koronawirusem.

Obejmuje to trudności w zasypianiu lub jedzeniu, zwiększone spożycie alkoholu lub nadużywanie substancji i pogarszanie się chorób przewlekłych.

Kluby fitness od dawna są chwalone za korzyści, jakie przynoszą społecznościom w zakresie zdrowia fizycznego i coraz częściej okazuje się, że są kluczowym filarem wspierania zdrowia psychicznego. Istnieje wiele badań pokazujących, w jaki sposób ćwiczenia ogólne wspierają zdrowie psychiczne, ale mniej wiadomo na temat dokładnych korzyści, jakie przynoszą różne rodzaje ćwiczeń.

Nowe badania dostarczają dowodów na to, jak kluby mogą wywierać określony i znaczący wpływ na zdrowie psychiczne. Badanie, przedstawione przez profesora Jingera Gottschalla na dorocznej konferencji American College of Sports Medicine 2020, wskazuje, że regularne zajęcia BODYBALANCE ™ (BODYFLOW ™ w wersji amerykańskiej) mogą pomóc pozbyć się przygnębienia, poprawić jakość snu i zdrowie psychiczne.


Badanie wykazało, że zaledwie sześć sesji może zwiększyć zmienność tętna uczestników (HRV) i uzyskać następujące dodatkowe korzyści:

  1. 15% lepsza jakość snu
  2. 39% wzrost pozytywnych odczuć związanych z pewnością siebie
  3. 39% zmniejszenie uczucia smutku i negatywności
  4. 29% wzrost motywacji
  5. 26% spadek negatywnych emocji; niepokój i napięcie
  6. 18% wzrost zadowolenia z życia codziennego HRV jest miarą zmienności interwałów między każdym uderzeniem serca.

    Niewielkie różnice w długości tych odstępów wskazują, że dana osoba ma zdrowy układ sercowo-naczyniowy i znajduje się w optymalnym stanie powrotu do zdrowia. Im wyższa wartość HRV, tym większe prawdopodobieństwo, że będziemy lepiej przygotowani do radzenia sobie z codziennymi stresami, takimi jak stres i niepokój. Z drugiej strony, badania pokazują, że niska HRV koreluje z lękiem i zwiększonym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych
    .

BODYBALANCE ™ firmy Les Mills to zajęcia jogi nowej generacji, które łączą elementy jogi, Tai Chi i Pilates z uważnością, zapewniając trening nastawiony na wyniki. Jest to jeden z najpopularniejszych programów jogi na świecie, oferowany przez ponad 10 000 ośrodków fitness na całym świecie. „Wyniki badania pokazują, że BODYBALANCE jest użytecznym rozwiązaniem do aktywnego regeneracji, poprawiającym zdrowie fizyczne i psychiczne, a uczestnicy twierdzą, że czują się bardziej pozytywni, pewni siebie i zmotywowani” – mówi główny badacz, profesor Jinger Gottschall. Badanie wykazało, że uczestnicy, którzy włączają regularne 30-40-minutowe sesje tego specjalistycznego rozciągania i medytacji do swojego codziennego życia, doświadczają znacznej poprawy snu i zdrowia układu krążenia, lepszego powrotu do zdrowia po stresie psychicznym i fizycznym oraz wzmocnienia pozytywnych uczuć. Badacze zmierzyli szereg odpowiedzi, takich jak dane ankietowe związane z satysfakcją z życia i jakością snu, a także zmiennością tętna.

Antidotum na nowoczesny styl życia Jak zauważa Bryce Hastings, kierownik działu badań w Les Mills i współautor badania: „Musimy zrozumieć, że członkowie klubu potrzebują regeneracji po codziennym życiu, a nie tylko ćwiczeń i że obiekty fitness mają do odegrania w tym szerszą rolę. „To badanie pokazuje, że możemy przyspieszyć regenerację po codziennym stresie i wyczerpaniu poprzez prosty i ukierunkowany trening ruchu i uważności w formie BODYBALANCE”. „Rosnąca popularność„ odzyskiwania ”jest często źle ukierunkowana; zakłada, że ​​tylko sportowcy i osoby o wysokich osiągach potrzebują regeneracji. Dzięki zbiorowej traumie, której doświadczyła nasza populacja w 2020 r., zaczynamy rozumieć, że nasilenie pozytywnej transformacji emocjonalnej, psychicznej i fizjologicznej może nastąpić przy niewielkich, ale spójnych zmianach, które są dostępne dla każdego. ” Najważniejsze dla wyników był statystycznie istotny wzrost HRV, dokładnej miary zdolności organizmu do regulowania ważnych dla zdrowia czynników, takich jak niepokój i sen. Co najważniejsze, wyniki te mogą osiągnąć osoby, które dopiero zaczynają ćwiczyć, jak również osoby regularnie uprawiające sport.

Niezliczone korzyści dla klubowiczów a zwłaszcza w obliczu narastającej bezsenności od początku pandemii. Badania jasno pokazują rolę, jaką kluby fitness mogą odegrać w pomaganiu ludziom w radzeniu sobie ze złożonymi dolegliwościami, wykraczającymi daleko poza tradycyjne cele poprawy kondycji i utraty wagi. „Aktywność fizyczna jest naprawdę cudownym lekarstwem i im bardziej możemy to zademonstrować za pomocą namacalnych wyników zdrowotnych uzyskanych dzięki treningom popartym naukowo, tym szybciej kluby będą w stanie służyć szerszej grupie populacji i przybliżać nas do prawdziwie sprawniejszej planety”.

Polecamy także:

Śniadaniowe tartaletki z łososiem, kremowym serkiem ziołowym i jajkiem sadzonym na cieście francuskim – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

A gdyby tak trochę pokory…

Czas czytania: 3 min Zdawać by się mogło, że nie jest niczym dziwnym, iż człowiek ze swej natury lubi być chwalony, doceniany i podziwiany. Bez względu na branżę, w

Udręka to niesłychana, kiedy bolą nas kolana…

Czas czytania: 4 min Ileż to razy w przypadku sportowców, osób aktywnych, czy nawet niespecjalnie usportowionych ludzi można usłyszeć: bolą mnie kolana. Staw kolanowy w ludzkim organizmie jest niewątpliwie

Głowa to podstawa!

Czas czytania: 3 min Kiedy trenujemy, czynnie uprawiamy sport i po prostu dbamy o swój wygląd i muskulaturę, często martwimy się o przysłowiowe spadki mięśniowe, kontuzje, czy ewentualnie serce.