Proteinowa pizza (na gryczano-twarogowym spodzie)

152978660_1169201536844109_4339618450878003623_n
Czas czytania: 3 min

Dziś polecamy przepis naszej czytelniczki Pauliny Witkowskiej

Lista składników na ciasto:
– mąka gryczana 250g
– twaróg chudy 250g
– jajka (1 całe + jedno białko)
– suche drożdże ½ opakowania (opak. 8g)
– szczypta soli
– zioła prowansalskie

Lista składników na sos do pizzy:
– koncentrat pomidorowy
– przecier pomidorowy zwykły (ja używam gotowego z bazylią i czosnkiem) – oregano
– ketchup kotlin 60% mniej kalorii

Lista dodatków do pizzy: (oczywiście wedle uznania, ale polecam takie połączenie :))
– ser mozzarella tarty 150g
– pieczarki (2-3 większe szt.)
– kurczak 200g
– kukurydza 75g
– rukola
– przyprawa kebab-gyros
– 2 łyżki oliwy z oliwek (ok.10g)

Przygotowanie: Do wyrobienia ciasta używam mąki gryczanej, jeśli chodzi o inne mąki nie próbowałam, także jak ktoś chce inną to może wypróbować. Mieszam ją ze wszystkimi składnikami, twaróg dobrze rozdrabniam widelcem, można też zmiksować, i wszystko wyrabiamy aż uzyskamy jednolitą konsystencję. Ciasto będzie się lepić, nie będzie to takie klasyczne ciasto na pizze czy pierogi które jest zwarte.

Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni, termoobieg z funkcją góra dół, blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia i pędzelkiem natłuszczamy papier oliwą. Wyrzucamy ciasto na papier, najlepiej żeby miało kształt zbliżony do kuli, żeby ładnie uformować teraz ładną pizzę. Przed wyłożeniem ciasta możemy je delikatnie jeszcze podsypać mąką żeby lepiej było nam je wyjąć i żeby dobrze je uformować. Można też oczywiście zrobić nie okrągłą, fantazja po waszej stronie, ja robię taką żeby przypominała jak najwięcej taką prosto z restauracji.

Tak jak wspominałam ciasto będzie się troszkę lepić do rąk, także najlepiej uformować ciasto na papierze maczając co jakąś chwilę łyżkę w wodzie. Równomiernie uformować naszą pizzę, na grubość około 1cm, i uważać żeby nie było nigdzie dziur – tutaj najżmudniejsza praca ale ja już doszłam do wprawy przy drugim razie. Wstawiamy do piekarnika samo ciasto na czas około 12-15min, trzeba kontrolować, po tym czasie ma być już taki lekko brązowawy kolor i zaczynać się rumienić. W międzyczasie bierzemy się za sos do pizzy i przygotowanie dodatków . Wszystkie składniki mokre na sos mieszamy w miseczce, ja dodaję duuuużo oregano, reszty używamy w proporcji 1:1:1, i zróbcie tyle sosu ile potrzebujecie, kto woli mało ten zrobi mało, kto dużo ten.. itd. Kurczaka kroimy w bardzo cieniutkie kawałeczki, i obrabiamy go przez chwilę na mocno rozgrzanej patelni na oliwie, przez parę minut aby nie wykładać go na pizzę całkiem surowego, a tak to po wyjęciu pizzy będzie fajnie chrupiący i smakował jak z kebaba.

Żeby tak się stało dodajemy przyprawę (kebab-gyros) do podsmażanego mięsa, ale każdy przyprawi według uznania, ja polecam tą wersję. Mięsa też jest sporo, żeby była to bardzo proteinowa pizza dla mojej drugiej połówki, także drogie Panie, Wasi siłacze na pewno się ucieszą z tego faktu. Pieczarki myjemy, odrywamy nóżki i kroimy bardzo drobno. Gdy minie wyznaczony czas, wyjmujemy naszą pizzę i smarujemy przygotowanym sosem według uznania, ja zostawiam troszkę nie posmarowanych brzegów. Posypujemy serem, wykładamy kurczaka, pieczarki, posypujemy odcedzoną kukurydzą i wstawiamy ponownie do piekarnika na kolejne 12-15min, albo aż pizza będzie miała z góry stopień zrumienienia taki jaki chcecie. Posypuję na końcu rukolą i podaję pizzę z przyrządzonym domowym sosem czosnkowym. Pizza jest pyszna, puszysta, i co przede wszystkim sycąca a w dodatku nie odstaje moim zdaniem od innych pizz, a moim nieskromnym zdaniem jest o wiele lepsza niż większość innych pizz z sieciówek.

Poniżej podaję makro dla całej pizzy i jednego kawałka. Makro dla całej pizzy – ok.1928 kcal; B – ok.160g; WW – ok.220g; T – ok.45g Makro dla jednego kawałka – ok.241 kcal; B – ok.20g; WW – ok.27,5g; T – ok.5,6g Oczywiście kalorie bez sosu czosnkowego, smaczniastego!

Kalorie zestawione z aplikacji fitatu.

Przepis czytelnika:

Paulina Witkowska

Polecamy także

Obiad w 7 minut! – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Moc niacyny – mocą Twojej skóry

Czas czytania: 3 min Przy obecnym rozwoju kosmetologii i idącej za tym medycyny estetycznej – istnieje cały szereg zabiegów i środków stosowanych w celu poprawy wyglądu i kondycji naszej skóry.