Trener personalny i instruktor fitness – kto będzie dobrym motywatorem dla Ciebie?

instruktor-jogi
Czas czytania: 2 min

Są ludzie, którzy lubią trenować sami, są też ci, którzy potrzebują zewnętrznej motywacji. Jedni lubią ćwiczyć ze znajomymi, inni – z trenerem czy instruktorem. Jaki rodzaj motywacji może zaoferować każda z tych osób? Parę słów o zawodzie instruktora i trenera oraz motywacji.

Instruktor fitness to człowiek-energia. Jego zadaniem jest motywować całą grupę, by wszyscy dawali z siebie jeszcze więcej, trenowali bardziej intensywnie. Dlatego jeśli z jednej strony trochę znasz technikę ćwiczeń, ale też chcesz, by ktoś miał na Ciebie oko; jeśli potrzebujesz motywacji płynącej z energii grupy, głośnej i energetycznej muzyki, instruktor fitness to człowiek, który na pewno Cię zmotywuje. Osoby, które przychodzą na siłownię także po to, by oprócz treningu poznać nowych ludzi i nie tylko się zmęczyć, ale też dobrze bawić – to właśnie ludzie, którzy pojawiają się na zajęciach fitness, są najbardziej otwarci i spędzają na siłowni wiele czasu.

Trener personalny to osoba, której zadaniem jest dopilnować, by Twoje cele zostały jak najszybciej osiągnięte. Jego osobowość jest różna, nie zawsze jest tak energetyczny i otwarty jak instruktor. Dlatego do trenera uda się osoba, która potrzebuje kontroli, by swoje cele osiągać i realizować. Pamiętaj, że z trenerem ćwiczysz sam na sam – więc jeśli siłownia jest dla Ciebie środkiem do osiągnięcia celu, ale nie zależy Ci na nawiązywaniu dodatkowych znajomości, a swój trening chcesz raczej skracać, to właśnie trening personalny będzie dobrą opcją. Dzięki rozpisce przygotowanej przez trenera będziesz robić dokładnie to, co powinieneś i może się zdarzyć, że Twój trening skróci się w stosunku do sesji bez pomocy trenera – bo przecież nie będziesz tracić czasu na myślenie, jaki powinien być kolejny krok.

Niezależnie od wyboru, obie formy kontaktu i kontroli ze strony ekspertów są bardzo skuteczne. Zawsze pomogą Ci się zmotywować, a także wybrać nowe ćwiczenia, byś nie zatrzymywał się w miejscu.

Dlatego zastanów się, jakim typem trenującego jesteś i czy potrzebujesz dodatkowej motywacji.

Jeśli tak, wiesz już, gdzie ją znaleźć.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Cukrowe fakty i mity w pigułce

Czas czytania: 2 min Przez lata wokół cukru powstało wiele mitów. Niektóre wzięły się z plotek, inne z badań, których wyniki już dawno są nieaktualne, a jeszcze inne powstały

Jak po prostu zacząć ćwiczyć?

Czas czytania: 3 min Temat „jak zacząć ćwiczyć” to jeden z najpopularniejszych tematów na wielu blogach sportowych. Zachodzą w głowę nie tylko klienci, ale też specjaliści – jak zmotywować,

Jak zmieniać nawyki krok po kroku?

Czas czytania: 2 min Znamy wszyscy ten schemat: nic się nie dzieje, jemy źle, nie trenujemy, a potem nagle pojawia się jakiś bodziec, motywacja… I chcemy zmieniać wszystko, jeść