1551-article-1
Czas czytania: 2 min

Jeżeli szukasz zestawu ćwiczeń, które będą odpowiednio dobrane pod kątem wszystkich powyższych parametrów, na pewno je u nas znajdziesz. Jeśli jednak chciałbyś sam sobie dobrać trening, a nie do końca wiesz, jak to zrobić by osiągnąć efekt odchudzania – zapraszamy do lektury.

Jeśli zaczynasz czytać ten artykuł, to po pierwsze musisz wiedzieć, że nie ma czegoś takiego, jak ćwiczenia, które „nie odchudzają”. Każdy trening i każde ćwiczenia powodują kształtowanie sylwetki, a zatem wysmuklenie, wzmocnienie mięśni (co nie oznacza od razu ich rozrostu), poprawę wyglądu całego ciała. W dużej mierze wpływ na efekty Twojego treningu będzie miała dieta, jaką stosujesz, a także systematyka wykonywanych ćwiczeń, ich dobór, częstotliwość, ilość powtórzeń czy obciążenie stosowane w ćwiczeniach.

Czym zatem różnią się ćwiczenia „na masę mięśniową” od ćwiczeń „odchudzających”, ćwiczeń „modelujących”, a nawet ćwiczeń „na zdrowe plecy”? Zwróć uwagę, że pewne ćwiczenia – plank, przysiad, nawet pompka – powtarzają się dosłownie w każdym z tych treningów. Sekret tkwi w tempie wykonania i doborze sprzętu. Jeśli chcesz osiągnąć efekt odchudzania, poza dietą i treningiem wzmacniającym przyda Ci się na pewno trening cardio – czyli taki, który poprzez przyspieszenie Twojego oddechu i tętna spowoduje efektywne spalanie, a także poprawi wytrzymałość, a zatem ułatwi wykonywanie pozostałych ćwiczeń.

Wbrew pozorom, nie chodzi tu o szybki bieg czy skakanie. Równie efektywny będzie spacer w dynamicznym tempie (po bieżni lub w terenie), ćwiczenia na orbitreku, stepperze czy rowerze (stacjonarnym lub zwykłym), zamienne na jazdę na rolkach, jogging lub dowolną inną aktywność w terenie. Wystarczy pół godziny do 45 minut takich ćwiczeń, a na pewno poczujesz różnicę. Oczywiście, musisz uzbroić się w cierpliwość i powtarzać je regularnie. Pomyśl jednak, że wcale nie musisz iść na siłownię, by zrobić półgodzinny dynamiczny spacer – równie dobrze możesz iść do sklepu w dwukrotnie szybszym tempie niż zwykle. Jeśli zaś chodzi o ćwiczenia wzmacniające, na pewno bezpiecznie dla osób początkujących będzie wykonać trening całego ciała, czyli zestaw ćwiczeń, z których każde zaangażuje inne grupy mięśniowe. Skuteczne będą też tzw. ćwiczenia wielostawowe, czyli te, które angażują nasze ciało do złożonych ruchów, powodują więc większy wysiłek i zaangażowanie dużych grup mięśniowych. Jeśli nadal nie jesteś do końca pewny, jakie ćwiczenia wybrać, najlepiej będzie skorzystać z filtra „odchudzanie” i wybrać odpowiedni zestaw dla siebie. Warto jednak pamiętać, że wybieranie ćwiczeń tylko na brzuch nie spowoduje konkretnie wymodelowania wyłącznie brzucha, itd. Dlatego dobierając zestawy, wzmacniaj całe ciało – dzięki temu nie tylko uzyskasz poprawę sylwetki, ale przede wszystkim wzmocnisz całe ciało, co spowoduje, że będziesz czuć się sprawniej i lepiej, a trening będzie sprawiać Ci większą przyjemność.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Cukrowe fakty i mity w pigułce

Czas czytania: 2 min Przez lata wokół cukru powstało wiele mitów. Niektóre wzięły się z plotek, inne z badań, których wyniki już dawno są nieaktualne, a jeszcze inne powstały

Jak po prostu zacząć ćwiczyć?

Czas czytania: 3 min Temat „jak zacząć ćwiczyć” to jeden z najpopularniejszych tematów na wielu blogach sportowych. Zachodzą w głowę nie tylko klienci, ale też specjaliści – jak zmotywować,

Jak zmieniać nawyki krok po kroku?

Czas czytania: 2 min Znamy wszyscy ten schemat: nic się nie dzieje, jemy źle, nie trenujemy, a potem nagle pojawia się jakiś bodziec, motywacja… I chcemy zmieniać wszystko, jeść