Trenujesz? Nie przestawaj!

ranking-biezni-treningowych-do-biegania-1000x640-1
Czas czytania: 2 min

Wielu z Was trenuje outdoorowo i to wspaniała sprawa – trening outdoor daje mnóstwo radości i jeszcze lepiej dotlenia organizm. A jednak kończy się lato, pogoda zaczyna być różna i często trening outdoor też po prostu się kończy… A zatem?

A zatem nie przestawaj. Podajemy kilka zamienników i kilka dobrych rad:

  • jeśli biegasz w terenie – zamień na bieżnię lub skillmill. Owszem, nie jest to dokładny odpowiednik, ale możesz zrobić każdy rodzaj treningu biegowego, a nawet marszobieg, przy użyciu tych maszyn.
  • jeśli jeździsz na rowerze – wybierz rower stacjonarny i uwaga: lepiej przerzuć się na rower spinningowy lub zajęcia typu indoor cycling/spinning niż na zwykły rower stacjonarny w strefie cardio. Rower spinningowy zdecydowanie lepiej podtrzyma efekty Twojej ciężkiej pracy w terenie i pozwoli Ci wrócić na trasy w dobrej kondycji.
  • jeśli się wspinasz – wybierz drabinę Jakuba lub VersaClimber. Sprzęt ten nie jest szeroko dostępny, ale najlepiej zastępuje wspinaczkę. Jeśli nie znajdziesz go w swojej okolicy, spróbuj treningu na schodach na wysokim poziomie trudności i koniecznie wzbogać o podciągania, a także trening wzmacniający górnych partii ciała.
  • jeśli grasz w tenisa ziemnego, wybierz dowolny rodzaj cardio, który pozwoli zachować sprawność, kondycję i szybkość – stepper, bieżnia, orbitrek, rower, etc.
  • jeśli trenujesz funkcjonalnie w siłowniach outdoor, np. kalistenikę, możesz ten trening wykonać w większości siłowni, najlepiej w strefie cross, gdzie znajdziesz TRX, kółka gimnastyczne, poręcze, etc.
  • jeśli trenujesz nordic walking najlepszym urządzeniem dla Ciebie będzie orbitrek.
  • jeśli intensywnie spacerujesz – wybierz bieżnię i zamień po prostu na szybki chód.

Jak widzicie, większość najpopularniejszych sportów znajdzie swój zamiennik na siłowni. Pamiętajcie jednak, ze dopóki pogoda dopisuje, można spokojnie trenować w outdoor, by wykorzystać czas i odetchnąć świeżym powietrzem.

A kiedy już odchodzicie od outdoor i powoli wracacie na siłownie… nie zapomnijcie oprócz wymienionych treningów cardio zrobić czasem treningu wzmacniającego 😉

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Trening podczas miesiączki

Czas czytania: 2 min Tytułowy wątek rozważany jest bardzo często – zwłaszcza przez kobiety, które są na początku swojej przygody z treningami. Czy można trenować podczas miesiączki? Nie ma