,,When we move, we improve’’ – jak duże ma znaczenie “ruch” w Naszym zyciu?

DSC_1919-1
Czas czytania: 3 min

Nie bez powodu mówi się od lat jak ważna jest aktywność fizyczna. Zalecenia WHO nie bez znaczenia wydłużyło czas, który powinniśmy przeznaczyć na sport, którym jest chociażby spacer. Dlaczego tak ważny jest ruch w Naszym życiu?

Ruch – z czym Ci się kojarzy?


Nim przejdziesz do przeczytania całego artykułu, zrób coś dla mnie. Właśnie teraz. Wstań, przejdź się i jeśli masz ochotę to wlej sobie szklankę wody lub zaparz kawę czy herbatę. Wyłącz telewizor, odłóż telefon i usiądź. Skup się na swoim oddechu przeponą, rozluźnij się. Jest wygodnie?
Zastanów się przez moment czym jest ruch w Twoim wyobrażeniu?
Teraz możesz znowu przejść się i poszukać odpowiedzi w swojej głowie.
Jaką masz pierwszą myśl? Z czym kojarzy Ci się ruch?

Często w swojej pracy i w życiu promuje różne aktywności fizyczne. Podchodzę do ruchu wszechstronnie. Siłownia jest tylko powierzchnią, która daje mi różne opcje i możliwości. Ruch nie musi ograniczać się do treningu siłowego tylko jego wielu modyfikacji. Dlaczego tak bardzo skupiam się na wszechstronności w sporcie?
Od długiego już czasu bawię się ruchem, nie robię czegoś nad czym nie mam kontroli czy ochoty. Staram się słuchać własnego ciała. Mimo postawionych sobie celów sportowych, jestem elastyczna. Nie wymagam od siebie perfekcji ruchowej, nie karzę powielać do nieskończoności w każdym treningu wzorców ruchowych, tylko po to by dążyć do jej idealnej wersji. Uczę się i praktykuję jak najwięcej konstrukcji. Nie mam schematów
działań. Oczywiście wzorce ruchowe pojawiają się w treningu moim czy podopiecznych. Jednak w niektórych przypadkach wcale nie muszą być one wykonane PERFEKCYJNIE.

Czy to znaczy, że można robić ćwiczenia bez dobrej techniki?

Każdy jest inny i nie wszyscy muszą ,,siadać w przysiadzie tyłkiem do ziemi’’ czy robić martwe ciągi. Najważniejsza robić to bezpiecznie, bez ryzyka kontuzji.


Ruch nam doskonale znany, ale zupełnie zapomniany!
Mamy wiele zamienników. Spójrzcie. Skupiacie się na aktywności jak na pewnych korzyściach. Niektórzy posiadają jej większą świadomość, inni jeszcze do tego nie dojrzeli. Często ruch kojarzy Wam się z treningiem : ,,Trzy razy w tygodniu poświęcę dla swojego
ciała czas by być sprawniejszym… ” Mówi Wam to coś?
Cieszy mnie to niezmiernie, że coraz więcej osób ćwiczy. Brawo!


Jednak co ostatnio mnie nurtuje? Brak wyobraźni oraz kreatywności i ciągłe szukanie motywacji żeby zapisać się na siłownię bądź zrobienia czegoś ze sobą. Ciągły brak czasu, bieg. Czy warto? Zrób coś dla siebie w tej chwili. TERAZ.


Nie musisz nauczyć się idealnych wzorców ruchowych, ćwiczeń siłowych byś mógł zacząć się ruszać. Pomyśl. Na wfie robiłeś różne rzeczy. Faktycznie, może nie było one do końca techniczne, ale
ruszałeś się. Nie musisz mieć sprzętu, maty, miejsca. Siedzisz? Poruszaj swoim kręgosłupem, przeciągnij się, powyginaj, oddychaj, podnieść rękę w górę , spójrz w prawo, w lewo, zrób kilka ruchów miednicą, łatwe? Nie ma w tym przecież żadnej techniki, zasad
reguł. Pomyśl, że gdy siedzisz przed komputerem w pracy przez kilka godzin pośladki są nieaktywne, wszystko jest sztywne, dochodzi do przykurczów, zamkniętej klatki piersiowej, protrakcji barków, osłabienia tylnej taśmy, przeciążenia odcinka szyjnego kręgosłupa, bóle stawów, ogólnego zmęczenia….Mam pisać dalej?3. Do czego zmierzam?
Potrzebujesz kawy, jedzenia? ( teraz pewnie zastanawiasz się po co kazałam Ci się przejść)


1.Jesteś głodny- jesz. Zaspokajasz organizm.
2.Jesteś sztywny – baw się ruchem. Ratujesz swoje ciało.
Ruch jest nam potrzebny, bo odżywia ciało – sprawia, że mięśnie i stawy są elastyczne, a krew krąży, transportując tlen do wszystkich zakątków ciała, umożliwiając między innymi pracę mózgu, serca, czy płuc. Ruch to życie.
Zacznij się nim po prostu bawić. Nie dąż do perfekcyjności ani nie wybieraj tego co modne. Proste metody dają nam najwięcej rezultatów.
Nie wymyślaj, a ciesz się ruchem, baw się nim.
“Dbaj o swoje ciało, to jedyne miejsce w którym żyjesz” Jim Rohn

Autor artykułu:
Agata Strusińska

Polecamy także:

Budowanie masy mięśniowej na diecie wegetariańskiej – MEGAFORMA

Social Media

Najpopularniejsze

Zapisz się do newslettera

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Rodzaje jogi

Czas czytania: 4 min Joga to piękna filozofia i piękny sport. Nie zawsze musisz być zwolennikiem tej filozofii, by uprawiać jogę jako zdrowy i uniwersalny sport. A jednak zanim

Placuszki dyniowe

Czas czytania: < 1 min Sezon na dynię ruszył już w pełni! Dynia jest bardzo uniwersalnym warzywem i smakuje również świetnie na słodko! Polecamy przygotować dynię w wolny dzień i

Fit carbonara z szynką i pieczarkami

Czas czytania: < 1 min Tradycyjna wersja obfituje w śmietanę z dodatkiem boczku. Ale na co dzień nie musisz rezygnować z takich rarytasów jak carbonara. Wypróbuj jej zdrowszą wersję z