Wieczorna aktywność nie powoduje problemów ze snem

trening_1
Czas czytania: 2 min

Wiosna – coraz dłuższe wieczory, cieplejsza pogoda to dobra okazja do długich spacerów i aktywności. Duża część społeczeństwa rezygnuje jednak z wieczornej aktywności z uwagi na obawę przed problemami ze snem. Najnowsze badania naukowe informują jednak, że wieczorny trening nie tylko nie powoduje bezsenności, ale może ją również zmniejszyć.

Naukowcy z Charles Sturt University w Australii zaprosili do badania jedenastu mężczyzn w średnim wieku, którzy mieli wykonywać ćwiczenia w godzinach porannych (7-9), popołudniowych (14-16) oraz wieczornych (19-21). Uczestnicy zobowiązani byli do intensywnej jazdy na rowerze obejmującej sześć jednominutowych sprintów o maksymalnej intensywności przeplatanej czterema minutami odpoczynku. W celu zbadania poziomu hormonu apetytu oraz jakości snu mężczyznom pobierano krew zarówno przed, jak i po ćwiczeniach.

Wyniki eksperymentu wskazały, że wieczorne ćwiczenia nie tylko nie przyczyniały się do bezsenności, ale również zmniejszały poziom hormonu stymulującego głód.

– W przyszłości mamy nadzieję przeprowadzić podobne badania rekrutujące kobiety, aby określić, czy reakcje na sen i apetyt mogą się różnić w zależności od płci. Ponadto badanie to dotyczyło tylko pojedynczego ataku; w związku z tym korzystne byłoby zbadanie długoterminowego dostosowania snu i apetytu do ćwiczeń o wysokiej intensywności wykonywanych rano, po południu lub wieczorem – powiedziała Penelope Larsen, naczelna autorka badania.

To bardzo dobra wiadomość. Wcześniejsze badania wskazywały, żeby robić trening we wcześniejszych godzinach. Nie każdy może sobie jednak na to pozwolić z uwagi na pracę. Badania obaliły kolejny mit a tym samym wymówkę.

Polecamy także:

Sieć klubów fitness Zdrofit wkracza do gry i nabiera bardziej medycznego charakteru – MEGAFORMA

Social Media

Najpopularniejsze

Zapisz się do newslettera

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Rodzaje jogi

Czas czytania: 4 min Joga to piękna filozofia i piękny sport. Nie zawsze musisz być zwolennikiem tej filozofii, by uprawiać jogę jako zdrowy i uniwersalny sport. A jednak zanim

Placuszki dyniowe

Czas czytania: < 1 min Sezon na dynię ruszył już w pełni! Dynia jest bardzo uniwersalnym warzywem i smakuje również świetnie na słodko! Polecamy przygotować dynię w wolny dzień i

Fit carbonara z szynką i pieczarkami

Czas czytania: < 1 min Tradycyjna wersja obfituje w śmietanę z dodatkiem boczku. Ale na co dzień nie musisz rezygnować z takich rarytasów jak carbonara. Wypróbuj jej zdrowszą wersję z