Wiosna przyszła – jak sobie radzić z przesileniem wiosennym

vjh
Czas czytania: 2 min

Przychodzi wiosna, na którą wszyscy czekaliśmy. Bardzo chcieliśmy zrzucać kurtki, swetry, chodzić w t-shirtach… I jeść świeże owoce i warzywa (super fit), biegać o wschodzie słońca… Ach, moment. Tylko przyszła wiosna. I padasz na twarz o 21, a budzisz się o 9… Non stop jesteś zmęczony. Nic Cię nie cieszy… NO I CO TERAZ?

Przesilenie wiosenne – to syndrom, który dotyka każdego z nas, zresztą dotyka nas także jesienią. Z tym, że jakoś łatwiej nam wytłumaczyć sobie, ze mamy jesienną chandrę niż że mamy wiosennego lenia! Prawda jest taka, że przesuwamy czas tylko o godzinę (być może już nie będziemy go przesuwać), a jednak zupełnie zmienia to nasz tryb życia na parę tygodni. Jeśli mimo szczytnych planów na wiosnę nie potrafisz się pozbierać – nie martw się, tylko przeczytaj parę słów od nas.

Organizm w zimie funkcjonuje nieco inaczej – na wiosnę odczuwa się przemęczenie, brak witaminy D (promienie słoneczne w naszej strefie klimatycznej nie są w stanie zaspokoić zapotrzebowania na nią w okresie zimowym) też sprawia, że możesz się czuć cały czas śpiący. Poza tym ogólny niedobór witamin (wiosną i latem jemy więcej warzyw i owoców) potęguje poczucie osłabienia. Pogoda jest dość zdradliwa, wydaje nam się, że już możemy właściwie spacerować bez kurtek – ale jeszcze nie jesteśmy zahartowanie dostatecznie, by rzeczywiście to robić. Często organizm jest też lekko odwodniony, choć nie zdajemy sobie z tego sprawy – zima nie sprzyja piciu wody, raczej mamy tendencje do zastępowania jej kawą czy czarną herbatą, które odwadniają nasze ciało.

Zanim wszelkie niedobory zostaną wyrównane, trochę to niestety trwa. Po raz kolejny nie odkryjemy Ameryki uświadamiając Wam, że jest na to złoty środek.

Nie oczekuj cudów od swojego organizmu. Wiosna przyszła i to jest piękne, więc:

  • znajdź czas na krótki spacer lub bieg, żeby zaczerpnąć świeżego powietrza i złapać trochę słońca (witamina D!)
  • znajdź chwilę, by usiąść ze szklanką wody, a nie tylko z herbatą posłodzoną dwiema łyżeczkami cukru 😉
  • zainwestuj w sezonowe owoce i warzywa – one dostarczą witamin, których brakowało Ci w zimie
  • jeśli masz taką potrzebę, pomyśl o suplementach diety w postaci zestawu witamin – nigdy nie zaszkodzi
  • kawę ogranicz do max 3 dziennie, a najlepiej 1-2. Wtedy odczujesz maksymalne benefity z jej picia i nie będziesz narzekał, że kofeina Cię nie pobudza.

Po pewnym czasie osłabienie i przemęczenie powinno przejść. Jeśli jesteś osobą aktywną i zdrowo się odżywiasz – pewnie potrwa ono raptem parę dni. Jeśli jeszcze nie… Wykorzystaj nasze wskazówki, by małymi krokami wprowadzać zdrowe nawyki. Wiosna to doskonały czas, by zaczynać od początku.

Polecamy także:

Social Media

Najpopularniejsze

Zapisz się do newslettera

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Rodzaje jogi

Czas czytania: 4 min Joga to piękna filozofia i piękny sport. Nie zawsze musisz być zwolennikiem tej filozofii, by uprawiać jogę jako zdrowy i uniwersalny sport. A jednak zanim

Placuszki dyniowe

Czas czytania: < 1 min Sezon na dynię ruszył już w pełni! Dynia jest bardzo uniwersalnym warzywem i smakuje również świetnie na słodko! Polecamy przygotować dynię w wolny dzień i

Fit carbonara z szynką i pieczarkami

Czas czytania: < 1 min Tradycyjna wersja obfituje w śmietanę z dodatkiem boczku. Ale na co dzień nie musisz rezygnować z takich rarytasów jak carbonara. Wypróbuj jej zdrowszą wersję z