Wyprostuj się! Top porady: jak utrzymać prostą postawę

Czas czytania: 2 min

Każdy z nas chciałby mieć piękną, wyprostowaną postawę – wtedy cała sylwetka lepiej się prezentuje, człowiek czuje się pewny siebie i ogólna prezencja wędruje o co najmniej kilka punktów w górę. A jednak bycie wyprostowanym na co dzień nie przychodzi nam łatwo. Garbimy się, wypuszczamy brzuch, zamykamy klatkę – przez to wyglądamy mniej korzystnie, odnosimy wrażenie, że jesteśmy grubsi i czujemy się mniej pewni siebie. Jak z tym walczyć?

PORADA 1: ODDYCHAJ!

Jeśli uważasz, że proste plecy to tylko kwestia przyzwyczajenia, możesz być w błędzie. W ludzkim ciele wszystko zaczyna się od oddechu. Często skracamy oddech lub nie używamy pełnych możliwości naszych płuc – oddychamy płytko i szybko. Wtedy nasze mięśnie gorzej funkcjonują, a ciało zamyka się – dlatego trenowanie oddechu jest ważne. Oddychaj głęboko, angażuj mięśnie, pozwól, by klatka się otworzyła, poczuj, jak pracuje przepona. Takie ćwiczenia nie tylko dotlenią mózg i zafundują poranną pobudkę, ale przede wszystkim sprawią, że całe ciało zacznie lepiej funkcjonować. Świadomy oddech pomoże Ci też otworzyć klatkę i świadomie używać mięśnia, jakim jest przepona – a ona odpowiada także za pracę mięśni stabilizacyjnych i brzucha.

PORADA 2: ROZLUŹNIAJ

Najczęstsze miejsca spięcia w naszym ciele? Szyja. Barki. Ramiona. Nie musisz od razu iść na masaż (choć serdecznie polecamy), żeby się rozluźnić. Wystarczy wykonać lekkie krążenia barków, unieść kilka razy ramiona, wykonać półkoliste ruchy głową. Odchylić głowę w tył na parę sekund i wrócić w przód… Takie ruchy spowodują rozluźnienie najczęściej spiętych górnych partii ciała i pomogą otworzyć postawę. Z czasem wejdą Ci w nawyk i może napięcie zacznie pojawiać się rzadziej.

PORADA 3: NIE SIEDŹ W MIEJSCU

Jeśli masz taką możliwość, zmieniaj pozycję. Zwłaszcza, jeśli pracujesz przy biurku. Wstań, usiądź, przejdź się, wyprostuj, przeciągnij. Posiedź trochę z wyprostowanymi nogami, trochę z ugiętymi. Wszystko to po to, by organizm miał cały czas nawet minimalny ruch i by nie dostosowywać się do jednej, najczęściej mało ergonomicznej, pozycji.

PORADA 4: KONTROLUJ

Kiedy opanujesz poprzednie kroki, kontroluj ich egzekwowanie. Pilnuj, aby Twoje nowowypracowane nawyki nie uciekły i nie zagubiły się w ferworze codziennych działań. Staraj się poświęcić przynajmniej kilkanaście minut dziennie, aby kontrolować, poprawiać swoje nawyki, wypracowywać kolejne zdrowe i nie wracać do starych.

Polecamy także:

Aktywność fizyczna w chorobach tarczycy – MEGAFORMA

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Pancakes twarogowe o smaku waniliowym (10szt)

Czas czytania: < 1 min Kto nie lubi placków niech pierwszy rzuci kamieniem. Często na samo usłyszenie słowa pancakes leci nam ślinka. Jak zrobić pancakes twarogowe? Zapraszamy do zapoznania się

A gdyby tak trochę pokory…

Czas czytania: 3 min Zdawać by się mogło, że nie jest niczym dziwnym, iż człowiek ze swej natury lubi być chwalony, doceniany i podziwiany. Bez względu na branżę, w

Udręka to niesłychana, kiedy bolą nas kolana…

Czas czytania: 4 min Ileż to razy w przypadku sportowców, osób aktywnych, czy nawet niespecjalnie usportowionych ludzi można usłyszeć: bolą mnie kolana. Staw kolanowy w ludzkim organizmie jest niewątpliwie