Zajęcia grupowe czy trening indywidualny? sprawdź co wybrać.

Zajęcia grupowe czy trening indywidualny_
Niestety wciąż krąży wiele mitów dotyczących klubów fitness, natomiast zobaczmy dwa największe mity, które często są przyczyną tego, że zmuszamy się do jakiejś formy ruchu, która jest po prostu modna, lecz nie sprawia nam żadnej przyjemności.
Czas czytania: 4 min

Znudziły Ci się treningi w domu? Obserwujesz na Instagramie znanych trenerów personalnych i instruktorów fitness, ale mimo wszystko boisz się wyjść z własnej strefy komfortu?

Przeraża Cię stereotypowy obraz siłowni pełnej wytatuowanych mięśniaków lub wizja ośmieszenia? -Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

Rozwiejmy wszelkie wątpliwości związane ze światem fitnessu i przekonajmy się, że naprawdę nie ma się czego bać. Dzisiejsze siłownie są mają bogaty wybór zajęć, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Niestety wciąż krąży wiele mitów dotyczących klubów fitness, natomiast zobaczmy dwa największe mity, które często są przyczyną tego, że zmuszamy się do jakiejś formy ruchu, która jest po prostu modna, lecz nie sprawia nam żadnej przyjemności.

#MIT 1 -sala fitness jest zarezerwowana dla kobiet

Nic bardziej mylnego! Jest bardzo wielu znanych instruktorów w Polsce i na świecie, którzy potrafią nie tylko poprowadzić profesjonalne i efektywne zajęcia, ale także zarazić masą pozytywnej energii. Oczywiście, nie trudno zauważyć ogromnej przewagi kobiet na zumbie, ale nie zapominajmy o zajęciach typu crossfit, power pump czy spinning, gdzie dysproporcje zdecydowanie się zacierają. Wachlarz możliwości jest naprawdę bardzo szeroki. Wielu mężczyzn uważa, że takie zajęcia nie są dla nich jednak polecamy się przekonać na własnej skórze. Faceci są zazwyczaj bardzo zdziwieni jaki wycisk można dostać na takich zajęciach. Co ciekawe jest to fajne uzupełnienie np. treningu kulturystycznego gdzie można w ten sposób zastąpić tradycyjne cardio.

#MIT 2- siłownia tylko dla dzików

Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Jeszcze wiele osób w to wierzy. Wiele kobiet obawia się, że po wzięciu hantli w dłoń nagle staną się mutantami. Jest to fizycznie niemożliwe, ale wciąż atmosfera testosteronu w strefie z wolnymi ciężarami jest dla niektórych nie do przejścia. Są też mężczyźni ektomorficy, którzy wstydzą się, że nie mogą pochwalić się sylwetką Arnolda Schwarzeneggera. Nie ma nic gorszego niż porównywanie się do innych. Unikajcie tego! Nie bójcie się pytać, prosić o pomoc czy radę. Od tego są instruktorzy i trenerzy. Wybierz jednak taki klub, w którym rzeczywiście ktoś opiekuje się ćwiczącymi, a nie przegląda Facebooka w trakcie zmiany. Obecne kluby fitness często mają ogromną powierzchnię i można czuć się komfortowo nawet wśród sporej ilości ludzi. Jeśli jednak masz obawy to dobrze jest zacząć swoją przygodę od studia treningu personalnego. Tam nauczysz się poprawnie ćwiczyć i później już możesz kontynuować przygodę samodzielnie z podstawową wiedzą na temat ćwiczeń i żywienia.

Dla kogo, więc będą zajęcia grupowe ?

Nie tylko dla kobiet… Przede wszystkim dla osób rozpoczynających swoją przygodę ze sportem i tych, którym brakuje motywacji by ćwiczyć samemu. W grupie zawsze raźniej, a poza tym jest to świetna okazja do nawiązania nowych znajomości. Niezależnie od kondycji, wieku, płci, czy masy ciała na pewno znajdziesz zajęcia, które przypadną Ci do gustu. Jeśli lubisz muzykę i taniec na pewno spodobają Ci się zajęcia zumby albo aerobic na stepie. Jeśli lubisz ciężkie treningi, ale samemu szybko nudzisz się na siłowni, doskonałą alternatywą będą zajęcia ze sztangami albo z kettlebells. Dla tych, którym zależy na poprawie mobilności i elastyczności swojego ciała, świetnie sprawdzi się pilates lub joga.

Co w takim razie z treningami indywidualnymi?

Jeśli dopiero zaczynasz, na pewno nie polecałabym układać planu treningowego na własną rękę. Przy doborze odpowiednich ćwiczeń najlepiej skonsultować się z doświadczonym trenerem personalnym lub po prostu zapisać się na trening personalny. Bardzo ważne jest, aby na początku taka osoba zorientowała się, czy są jakieś wady postawy, jakie masz cele, priorytety i pomogła Ci w bezpieczny sposób rozpocząć regularną aktywność fizyczną. Pomoc przynajmniej do czasu wyrobienia prawidłowej techniki ruchu i czucia mięśniowego jest kluczowym aspektem w rozpoczęciu przygody z fitnessem. Tego typu sesje nie mają sobie równych także przy korygowaniu wad postawy, wadach motorycznych lub wszelkiego rodzaju dysfunkcji aparatu ruchu. Pole do popisu jest tutaj większe niż w przypadku Sali fitness. Wykorzystać można zarówno maszyny do ćwiczeń izolowanych na poszczególne grupy mięśniowe bądź skupić się na ruchach wielostawowych, które zaowocują nie tylko równomiernym rozwojem całego ciała, ale też poprawą koordynacji ruchowej i równowagi oraz świadomości własnego ciała.

Natomiast jeśli chodzi o kobiety to często pojawia się obawa przed przekształceniem się w mężczyznę. W rzeczywistości żadnej to nie grozi, o ile nie wpadnie Ci do głowy pomysł brania sterydów.

Progres siłowy jest kluczową kwestią w kształtowaniu silnej i umięśnionej, ale wciąż kobiecej sylwetki. Trening indywidualny musi być dopasowany zarówno do możliwości i predyspozycji, jak i do aktualnego stanu zdrowia. Dlatego też nie należy tego robić na własną rękę, jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy na temat anatomii i fizjologii. Prawda jest taka, że bardzo często ćwiczenia na własną rękę ze znanymi trenerkami na YouTubie niosą bardzo poważne konsekwencje, począwszy od kontuzji i urazów, a skończywszy na skrzywieniach kręgosłupa czy bólach kolan  spowodowanych tragiczną wręcz techniką ruchu.

Jak zabrać się do tego na poważnie?

Zanim rozpoczniemy uprawianie jakiejkolwiek dyscypliny sportowej powinniśmy wykonać odpowiednie badania i zadbać o inne aspekty tj. odpowiednio zbilansowana dieta czy optymalna ilość snu. Problemy ze stawami, kręgosłupem, ciąża, nadwaga lub z drugiej strony niedowaga mogą dyskwalifikować nas z niektórych rodzajów zajęć. Warto być szczerym ze swoim trenerem i nie ukrywać przed nim problemów ze zdrowiem.

Co wybrać?

Przede wszystkim warto wybrać zajęcia, które sprawią nam największą frajdę. Każdy trening ma swoje wady i zalety. Jeśli zależy nam po prostu na dobrej kondycji fizycznej i utrzymaniu formy, zdecydowanie wystarczą grupowe zajęcia ogólnorozwojowe z akcesoriami typu gumy mini band czy dwukilogramowe hantle. Natomiast w przypadku osób nastawionych na konkretny cel sylwetkowy dużo lepszą i bardziej efektywną opcją będzie trening siłowy- zarówno dla kobiet i mężczyzn, tych drobnej postury i tych bardziej postawnych.

Najważniejsze to być aktywnym nie tylko dla ładnej sylwetki, ale również dla ogólnego stanu zdrowia fizycznego i psychicznego.

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Trening podczas miesiączki

Czas czytania: 2 min Tytułowy wątek rozważany jest bardzo często – zwłaszcza przez kobiety, które są na początku swojej przygody z treningami. Czy można trenować podczas miesiączki? Nie ma