Zanim staniesz pierwszy raz na scenie

image0
Przyszłe zawodniczki zazwyczaj pilnie śledzą social media swoich sportowych idolek oraz zbierają wiele informacji przydatnych przed pierwszym startem. Aby im trochę ułatwić szukanie w gąszczu treści, poprosiliśmy profesjonalistkę – zawodniczkę bikini fitness oraz trenerkę – Oliwię Mojsiej o główne wskazówki dla przyszłych zawodniczek.
Czas czytania: 5 min

Zawody w sportach sylwetkowych stały się nie przestrzeni ostatnich lat bardzo popularne. Coraz więcej adeptów i adeptek kulturystyki i fitnessu pragnie próbować swoich sił na deskach sceny. Idealną formę winien zrobić każdy, jednak w przypadku pań z przygotowaniami wiąże się dużo więcej, niż w przypadku zawodników kategorii męskich.

Przyszłe zawodniczki zazwyczaj pilnie śledzą social media swoich sportowych idolek oraz zbierają wiele informacji przydatnych przed pierwszym startem.

Aby im trochę ułatwić szukanie w gąszczu treści, poprosiliśmy profesjonalistkę – zawodniczkę bikini fitness oraz trenerkę – Oliwię Mojsiej o główne wskazówki dla przyszłych zawodniczek.

Zebrane przez naszą ekspertkę rady, przedstawiamy poniżej.


Znajdź dobrego przewodnika



Moim zdaniem, dobry trener, to podstawa, kiedy myślimy o poważnym szykowaniu się do zawodów i wiążemy z tym sportem nadzieję. Musicie pamiętać, że trener nie jest osobą tylko od rozpisania Wam diety i treningu oraz kontroli postępu. Trener, to Wasz najbardziej obiektywny sędzia. Nigdy nie będzie w stanie same spojrzeć na siebie w sposób odpowiedni i wyłapać tego, co najważniejsze do zmiany/ poprawy. Oczywiście zdarzają się wśród startujących zawodniczki, które prowadzą się same, jednak nie ma się co oszukiwać – czołówki rankingów, to zawsze podopieczne najlepszych trenerów. Warto zatem rozeznać się – chociażby wśród zaawansowanych zawodniczek- i trafić pod skrzydła trenera, dzięki któremu macie szanse osiągnąć wiele więcej, niż robiąc to na własną rękę.


Upewnij się, że masz do tego charakter



Wytrwałość i determinacja, to klucz do sportów sylwetkowych. Poza koniecznością wielu wyrzeczeń i ciężkiej pracy przy robieniu formy, bardzo ważna też jest świadomość. Świadomość tego, że nawet, jeli zrobimy wszystko na piątkę, to znajdą się tacy, których piątka będzie lepsza od naszej. Sporty sylwetkowe są chyba najbardziej nieobiektywne w kwestii oceny. Przyszłe zawodniczki muszą zatem być wytrwałe i zdeterminowane nie tylko pod kątem treningów, czy diety, ale (często przede wszystkim) pod kątem niezłomności w dążeniu do celu mimo niepowodzeń. Nie poddawać się, nawet jak gorsze dni będą pojawiać się coraz częściej / coraz bliżej do dnia startu.

Nie narzucaj na siebie presji

Zawsze lepiej mile się zaskoczyć, niż niemiło rozczarować werdyktem sędziów. Dlatego samo wytwarzanie presji, że Ty MUSISZ być najlepsza- nie będzie dobrym doradcą, zwłaszcza na początku. Każda z Was musi się w tym sporcie odnaleźć i dać sobie czas na „raczkowanie”. Oczywiście już przy debiutach ktoś wygra, bo zawsze ktoś wygrywa – nie podchodźcie do tego jednak, jak do „być albo nie być”. Zimna głowa i dużo wyrozumiałości do samej siebie. Jeśli solidnie przepracujecie okres przygotowawczy, to z czystym sumieniem – bez presji!- podbijajcie scenę.

Nie porównujcie się z innymi


Inspirować się kimś, czerpać motywację, czy wzór- jak najbardziej! Jednak porównywanie się do innych zawodniczek i usiłowanie dążenia do wyglądania, jak ktoś – nie wyjdzie Wam na dobre. Nigdy nie będziecie, jak ktoś, więc to najprędzej droga do wielkiej frustracji. Mając dobrego trenera – możecie być pewne, że wykrzesze on z Was to co najlepsze. Na scenie stają z reguły świetnie przygotowane osoby – musicie skupić się zatem na wypracowaniu swojej najlepszej formy, a nie dążeniu do kopii idolki z Internetu.

Nauka pozowania na długo przed pierwszym startem

Każdy zawodnik wie, że nawet najlepszą formę można idealnie zepsuć nieumiejętnym pozowaniem. To, co większości wydaje się przysłowiowym wdzięczeniem na scenie – jest chyba nawet trudniejszą pracą, niż same treningi. Nie każdy jest urodzony do bycia na scenie i zwyczajnie zżera go trema. Musicie być zatem pewne swoich umiejętności stając na deskach ów sceny. Żeby tę pewność mieć – musicie trenować pozowanie regularnie na długo przed startem. Nauka chodzenia w specjalnych butach na obcasie, pozy obowiązkowe i wszystko to, co na koniec tworzy ten piękny obrazek – powinno być Waszym priorytetem od samego planowania pierwszego startu.

Twoja prezencja, to podstawa

Nie da się ukryć, że startujące w zawodach sylwetkowych kobiety, mają o wiele większy zakres przygotowań do wyjścia na scenę, niż mężczyźni. Uszycie odpowiedniego bikini, buty, biżuteria, makijaż oraz włosy – lista jest długa . Musicie pamiętać, że na Waszą ocenę składać się będzie absolutnie wszystko – tym samym wszystko musi ze sobą współgrać. Ponadto, musicie się świetnie czuć. Jeśli będziecie wiedziały, ze macie na sobie idealne bikini, piękny makijaż, fryzurę oraz odpowiednio nałożony bronzer, to da Wam dużo więcej pewności siebie. Warto, przynajmniej raz – jeszcze przed zawodami- zrobić próbę makijażu, czy fryzury. Jeśli zdecydujecie się na samodzielne brązowienie (przy pomocy kogoś bliskiego), to także jest sztuką – uwierzcie! Warto tym samym zainteresować się przygotowaniami wcześniej, żeby przed startem robić wszystko na pewniaka, a nie ponieść porażkę przez niedopracowaną głupotę.

Uśmiechaj się non stop!

Pamiętajcie, że obok Was, na scenie stoi cała masa pięknych, zgrabnych kobiet. Wszystkie jesteście przygotowane i olśniewające, więc nie zawsze uwagę przykuje akurat najlepsza forma. Szeroki uśmiech niezachodzący z twarzy, to na pewno jakiś as w rękawie. Uśmiech i pewność w spojrzeniu pokazuje także Waszą pewność siebie i fakt, że scena jest dla Was! To są detale, ale często naprawdę bardzo ważne. Gracja, kobiecość, zabawa! Oczaruj sędziów swoim niepowtarzalnym urokiem osobistym i nie martw się, jeśli nie wejdziesz do finałowej szóstki… Twój czas nadejdzie szybciej niż się tego spodziewasz, ale musisz dalej ciężko i cierpliwie pracować.

Zawody to nie kierat

Skoro podjęłaś już decyzje o stracie, to musi przyjść moment, kiedy – po ciężkiej pracy- będziesz się tym bawić.  To nie jest Twój obowiązek, czy misja wojenna- podjęłaś się tego „wyzwania”, więc staraj się wykorzystać ten czas naprawdę pozytywnie. Podchodząc do zawodów, jako do sensu swojego istnienia, najprędzej szybko się wypalicie i nic z tego nie będzie.


Przygotuj wyposażenie


Warto, abyście miały komfort na bacstage’u. Czasem trzeba naprawdę długo czekac na swoje wyjście, albo na wyniki. Warto mieć ze sobą coś do przykrycia oraz coś na czym będziecie mogly polezec. Oczywiście szlafrok i ciepłe kapcie (odwodnione, głodne i zestresowane – będziecie mogły zmarznąć). Kolejno – trochę zabawne- ale weźcie ze sobą rurkę do picia. Czasem nie pije się w ogóle, ale jeśli już będziecie miały tę możliwość, to rurka się przydaje.
Gumy oporowe i mini bandy, czy też małe hantle, to także ważne wyposażenie, aby spompować mięśnie przed samym wyjściem na scenę.


Najpierw spokój, później pokora

Mimo, iż to trudne, to przed samymi zawodami ograniczcie stres do minimum. Korzystajcie z  usług upiększania i relaksu, starajcie się dużo spać i zajmować głowę tym, co sprawia Wam przyjemność.
Z kolei po zawodach – bez względu na wynik- pokora, pokora i jeszcze raz pokora. Raz wygrywacie, raz przegrywacie, jednak należy mieć szacunek do każdego werdyktu oraz do każdego rywala. Nie zawsze wynik Was ucieszy, nie zawsze będziecie się z nim zgadzać. Pamiętajcie jednak, że sportowcem jest się nie tylko na scenie, ale także poza nią. To, co sobą reprezentujecie, to Wasza wizytówka – i w tym punkcie, nie mam na myśli formy.

POWODZENIA!

Oliwia Mojsiej – zawodniczka bikini fitness, trener personalny

Instagram: @oliwiamojsiej

Oliwia Mojsiej – zawodniczka bikini, trenerka personalna

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Podaruj sobie trochę optymizmu!

Czas czytania: 4 min Serotonina jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu odpowiedzialnym za np. kontrolę nastroju i samopoczucia, humor, czy procesy zasypiania, a także ma wpływ na potrzeby

Powroty – UNSTOPPABLE

Czas czytania: 2 min Czy są wśród nas fani zajęć grupowych fitness? Wiemy, że tak. A jeśli tak, to na pewno z radością przyjmiecie fakt, że już 2.10.2021 odbędzie

Prozdrowotne właściwości miodu

Czas czytania: 2 min Któż z nas nie lubi miodu? Jego słodki smak i zapach budzi w nas skojarzenia z dzieciństwa. Ma dobroczynne właściwości dla naszego organizmu, dlatego warto