Zniszcz potwora w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady

malkontentmmm
Czas czytania: 3 min

To co siedzi w naszej głowie może być zarówno naszym sprzymierzeńcem jak i wrogiem. Ile razy chcemy coś zrobić, zmienić, a jednak jakiś głos z tyłu głowy mówi: nie dasz rady?

To jak postrzegamy siebie, co sami myślimy o sobie niekoniecznie jest prawdą. Własne doświadczenia, porażki, strach, opinie innych sprawiają, że tworzymy obraz siebie, którego kurczowo się trzymamy.

Przez to sami sobie podcinamy skrzydła jeszcze na starcie. Jak to zmienić?

10 kroków do pokonania potwora we własnej głowie:

  1. Zdaj sobie sprawę z tego, że nikt nie jest idealny i nikt nie stał się mistrzem od razu. Wszystko jest kwestią praktyki, zgodnie z przysłowiem: ćwiczenie czyni mistrza. Nie możemy od siebie wymagać zbyt wiele na samym początku zmian. Już sam fakt, że próbujemy to duży sukces. Pierwszy krok jest najtrudniejszy, ale podejdźmy do niego bez zbędnego spinana się. Na luzie. Zawsze lepiej czegoś spróbować niż nie robić nic.
  2. Uwierz w siebie. Twój wewnętrzny krytyk będzie robił wszystko co możliwe, żeby zniechęcić Cię do choćby jednego kroku naprzód. Przecież już od małego spotykamy się z ocenianiem i ograniczaniem przez inne osoby. To wpływa na nasz sposób myślenia o sobie. To nieuniknione. Jednak musisz zdać sobie sprawę z tego, że to Ty podejmujesz decyzję, a nie Twój wewnętrzny głos. Dlatego odsuń go na bok i postaraj się zrobić coś bez jego pomocy. Jesteś mądrym, wartościowym człowiekiem i masz prawo do realizowania swoich marzeń, pasji i celów.
  3. Znajdź motywację. Jeśli masz pomysł na to co chcesz zrobić, zawsze zadaj sobie pytanie z jakiego powodu chcesz to zrobić. Weź kartkę i długopis i zapisz czarno na białym swoje cele. Następnie rozpisz w jaki sposób chcesz je osiągnąć. Określ drogę do ich realizacji i konkretny plan działania. Wyobraź sobie Twoje życie kiedy Twój cel stanie się faktem. Powieś swoje notatki w widocznym dla Ciebie miejscu. Kiedy poczujesz rezygnację albo zwyczajnie nie będzie Ci się nic chciało, spójrz na nią. Przeczytaj na głos co napisałeś i działaj dalej.
  4. Nie poddawaj się. Jeśli coś pójdzie nie po Twojej myśli – to nic takiego. Nie obwiniaj się, nie miej wyrzutów sumienia, nie smuć się. Zamień porażkę w lekcję, przeanalizuj i wróć na właściwe tory. Nie rezygnuj. To najgorsze co możesz zrobić. Pamiętaj, że nie zaczynasz od początku. Przeszedłeś już całkiem sporą drogę i to nie jest tak, że poniosłeś klęskę.
  5. Nastaw się pozytywnie. Znajdź coś, co sprawia Ci przyjemność, poprawia humor i rób to. Dzięki miłym chwilom w ciągu dnia, optymistycznej spojrzysz na siebie. Jeśli założyłeś sobie cel i dzielnie do niego dążysz, staraj się nie spinać. Nie działaj z myślą, że coś musisz. Wszystko możesz. Przymus, nawet jeśli jest wyimaginowany niestety działa na nas demotywująco. Dlatego lepiej działać dłużej, krok po kroku, wolniej, ale z uśmiechem na ustach. Odpowiednie nastawienie jest kluczem do sukcesu.
  6. Poznaj siebie. Każdy ma swoje słabe i mocne strony. To oczywiste. Znajdź swoje. Pomyśl nad którymi chcesz pracować i w jaki sposób. Polub siebie. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że nawet wady można przekuć na zalety? Jeśli dasz sobie szansę to i Tobie się uda.
  7. Pochwal się. Stan przed lustrem i powiedz sobie coś miłego. Obojętnie na jaki temat. Doceń siebie i zrozum, że jesteś dla siebie największą wartością.
  8. Zadbaj o swój umysł. Rozwijaj się, zdobywaj nową wiedzę. Zaspokojenie własnych ambicji korzystnie wpłynie na Twoją samoocenę.
  9. Znajdź sobie odskocznię. Restartuj się i odpoczywaj. Regeneracja jest bardzo istotna. Tylko wypoczęte ciało i umysł mają siłę do dalszego działania. Zmęczenie powoduje utratę sił, demotywację i ogólne zniechęcenie. Wtedy nasz wewnętrzny krytyk ma duże pole do popisu.
  10. Dieta i ruch również mają znaczenie. Jeśli pół dnia siedzisz przed komputerem, drugie pół na kanapie przed telewizorem, a do tego nie dbasz o to, co jesz, nie licz na to, że głowa będzie myśleć odpowiednio. Aktywność ruchowa wyzwala naturalne szczęście, zdrowa dieta w prawidłowy sposób odżywia cały organizm.  Zatrute ciało przyciąga złe myśli. Dobrze więc zbilansuj to co jesz i wprowadź ruch do swojej codzienności.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o relacjach z innymi. Słuchaj ludzi, szanuj ich, czerp z ich doświadczenia, ale nie traktuj ich jak wyrocznię. Nie daj sobie wmówić ich wątpliwości. Unikaj relacji z tymi, którzy mają na Ciebie toksyczny wpływ. To Twoje życie i nikt nie ma prawa wpływać na nie, tylko dlatego, że coś mu się nie podoba. Miej rezerwę i dystans.

Mamy nadzieję, że nasze porady przydadzą Ci się w codziennych działaniach i dzięki nim Twój potwór zostanie pokonany zdecydowanym ruchem.

ProjektSukces

www.projekt-sukces.pl

Polecamy także:

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Powiązane posty

Podaruj sobie trochę optymizmu!

Czas czytania: 4 min Serotonina jest jednym z najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu odpowiedzialnym za np. kontrolę nastroju i samopoczucia, humor, czy procesy zasypiania, a także ma wpływ na potrzeby

Powroty – UNSTOPPABLE

Czas czytania: 2 min Czy są wśród nas fani zajęć grupowych fitness? Wiemy, że tak. A jeśli tak, to na pewno z radością przyjmiecie fakt, że już 2.10.2021 odbędzie

Prozdrowotne właściwości miodu

Czas czytania: 2 min Któż z nas nie lubi miodu? Jego słodki smak i zapach budzi w nas skojarzenia z dzieciństwa. Ma dobroczynne właściwości dla naszego organizmu, dlatego warto